שאל את הרב
print
אא

אני עורך ליל הסדר מקוצר במחלקה פסיכיאטרית בבית חולים. (ואח"כ הולך לביתי לעשות עם משפחתי). ה' ישמור ויציל את כת"ר מכל מיני מחלות וכו'. יש 2 בעיות: אנשים הולכים לישון מוקדם יחסית, ואין להם סבלנות לעשות הכל כהלכתו. האם אפשר להתחיל הסדר מוקדם, לפני צאת הכוכבים? ואם אי אפשר - האם לעשות משהו ללא ברכות בכלל וכדו'? ומה קטעי ההגדה שחייב לומר בקיצור נמרץ?

מרן ראש הישיבה

להתחיל הסדר 20 דקות אחר השקיעה.
לקצר בהגדה (הא לחמא, מה נשתנה, עבדים היינו, אלו עשר מכות, פסח מצה ומרור, וכוס שני). וכן בשפוך חמתך לומר כמה פרקים וברכת יהללוך. 
ואם אי אפשר – לעשות קידוש מבעוד יום, כרפס יחץ וחצי הגדה, והקטעים של פסח מצה ומרור וכוס שני ושלחן ערוך וכו' רק 20 דקות אחר השקיעה. (עיין בכף החיים סימן תע"ב אות ו').

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
סת 02

ההזדמנות האחרונה להיות חלק בלתי נפרד מההנצחה של מרן ראש הישיבה זצוק"ל

ימים
שעות
דקות
שניות
דילוג לתוכן