יישר כח גדול!!
לכאורה עלה בדעתי פתרון נוסף והוא שאפשר לעשות תנאי עם ג' צדדים כדי לצאת מהספק, וכמו שאומרת הגמ' גיטין עה: אלא אמר רבא אם לא מתי לא יהא גט אם מתי יהא גט אם לא מתי לא יהא גט. אם לא מתי לא יהא גט - לא מקדים איניש פורענותא לנפשיה, אם מתי יהא גט אם לא מתי לא יהא גט - בעינן הן קודם ללאו. והכא נמי יאמר אם יפרישו וכו' ואם לא יפרישו וכו' ואם יפרישו וכו' וממ"נ מה שנחשב הן יהיה קודם וקמי שמיא גליא. וכך לא נצטרך להסתמך על הספק ספיקא? מה דעת כבוד תורתו?
הרב דוד עידאן
ההצעה שכבודו העלה, הובאה בספר אורים גדולים (סימן קמ"ט) להגאון רבי אברהם ישראל זאבי, ראב"ד חברון, בענין גיטין וכתב לדחותה, שלא יתכן שאותו משפט פעם יהיה לאו ופעם יהיה הן, ובענייננו אם מתי יהיה גט, בהתחלה אנו מתייחסים אליו כלאו, ואח"כ אנו מתייחסים אליו כהן, וזה לא יתכן. ולא דמי למה שאמר שמואל שהחלוקה הראשונה לא נאמרה לכוונת תנאי אלא כדי להתחיל בדבר טוב. ע"ש.