Menu
שאל את הרב
print
אא

בחור ספרדי צעיר, לא אברך, אחראי על ניקוי בית הכנסת. בשעה שהוא מנקה, הוא רואה שם ערב-ערב חבורה קבועה של אברכים אשכנזים - המבוגרים ממנו בהרבה שנים - והמנסים להתמודד יחדיו עם מסכת מאד מאד קשה שבה הוא מאד מאד בקי, והוא רואה פעם-אחר-פעם שהם מאד מצטערים מכך שהם מאד מתקשים בינם לבין עצמם בהבנת מה שהם לומדים, והוא מאד צמא להתיר להם את ספקותיהם המתעוררים פעם-אחר-פעם, אלא שהוא לא יכול לשמוע כל פרט מהתחבטויותיהם - כי הוא עסוק בניקוי בית הכנסת, אך ברי לו כי - אילו הם היו פונים אליו ושוטחים בפניו את ספקותיהם - אז היו נפתרות להם כל בעיותיהם.
האם יש עצה טובה לטובת אותו בחור צעיר, איך בדיוק יספר בענווה על בקיאותו המופלגת - לאותה חבורת אברכים - שכאמור הנם מבוגרים ממנו בהרבה שנים, באופן שהם יבינו שבאמת כדאי להם לפנות אליו כל אימת שמתעוררות להם שאלות, והוא יענה להם - תוך כדי שהוא מנקה את בית הכנסת (לאור זאת שאין זמן אחר לנקות את בית הכנסת).

הרב אדיר כהן

שלא יפנה אליהם בגאוה ובוז ח"ו, אלא יעמוד לידם ויבינו שדבר מה אליהם. ויאמר להם שבמקרה (אותיות: רק מה') למד מסכת זו הדק היטב, ובענין זה שנתקשו בו כמדומה שהכוונה כך וכך. וכך גם הם לא יפגעו ח"ו, וגם יזכו להבין הסוגיא טוב.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן