Menu
שאל את הרב
print
אא

אני חוזר בתשובה שלוש שנים. למדתי שנתיים גמרא בבוקר ובצהריים, עכשיו אני לומד טור ובית יוסף. במקרה אני נמצא בסימן שי"ח ואני פותח את הגמרא על הסוגיה עם רש"י ותוספות רא"ש ור"ן על הרי"ף וחוזר לבית יוסף ואז משנה ברורה ואז ספרי הרב עובדיה ואור לציון. סדר זה מ-9:30 עד 12:30.
אחרי זה מ-14:30 עד 16:00 אני לומד הלכות תפילה שולחן ערוך משנה ברורה ואחרונים שמובאים בספר משנת חכמים. יש לי גם סדר על חומש.
השאלה שלי אין לי כרגע סדר על גמרא בבקיאות... בגלל שאני מרגיש שאחרי הסדרים הללו יהיה לי קשה ללמוד גמרא טוב.. אלא באופן יותר קליל, ואני לא מעוניין שזה יהיה ככה. אז רציתי לדעת מה לעשות ואם בכלל הסדרים הללו מתאימים לי? אני רוצה לציין שאני ממש מרגיש טוב בלימוד ההלכה זה נותן לי מוטיבציה ואני לומד טוב את זה עם דיוקים וכו'. רציתי לדעת אם כדאי להוסיף למוד בערב ואם כן איזה ומה לגבי גמרא?

הרב אליהו מאדאר

קשה לי לענות לך כי איני מכירך מקרוב, ומה הן ידיעותיך ואיך הבנתך וכיוצא. אבל באופן כללי אוכל להשיב בס"ד כי אין אדם לומד אלא במקום שלבו חפץ, יש אדם אוהב ללמוד עיון, יש בקיאות, יש הלכה וכיוצא. והנכון שאדם ישתלם בכולם, ומכל מקום עיקר הזמן יש להקדיש לדבר שנמשך אליו. וחייב כל אדם ללמוד הלכה למעשה לדעת מה יעשה, וטוב שילמד בקיאות הן מעט והן הרבה כדי שיתמלא בתורה. וה' יהיה בעזרך.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן