Menu
שאל את הרב
print
אא

הנני בעל תשובה שנתיים בערך ומאז ומתמיד גם לפני התשובה הייתי מאוד קשור למר"ן הרב עובדיה ותורתו, אוהב אותו אישית מכבדו ומוקירו, דוגמא קטנה שאף על פי שמאז ועד היום אין לי יד ורגל בפוליטיקה תמיד אני משפחתי וחבריי תמיד הצבענו ש"ס כי ככה הרב אמר וכו'.
כשהתחלתי לחזור בתשובה התחזקתי במקום ששם הרב צמוד מאוד לרב עובדיה, הרב עצמו למד בכולל אצל הרב חיים רבי והרב יגאל כהן 15 שנה, הדבר היה מאוד חשוב לי כי הרגשתי מאז ומתמיד שתורתו היא אמת ורק בדרכו רציתי ללכת. אף על פי הזמן הקצר יחסית שאני נמצא עם הרב שלי ובקהילה זכיתי בחסדי השם להיות מקורב לרב בכל העיניינים, לשמש אותו, לעזור ולפעול בקהילתנו בכל התחומים.
עם הזמן ראיתי שההשקפה של הרב היא השקפה אשכנזית ליטאית מובהקת הוא מחובר מאוד לרבנים אשכנזים מאמץ את הנהגותיהם ואף הולך בדרכם, אע"פ שבהלכות תמיד נשאר צמוד למר"ן. הדבר הפריע לי אך השתדלתי להתגבר כי לא היה נראה לי ששייך לשנות דרך בגלל דבר כזה, בקרוב מאוד הבת של הרב מתחתנת ובאירוסים ראינו שהחתן הוא אשכנזי מישיבה חשובה מאוד בבני ברק והבת סיפרה שם שהיא אחרי החתונה תשים פאה.
באחד השיעורים הרב מיוזמתו דיבר על הנושא ואמר שיש פאות מותרות פאות כשרות הוא קרא לזה, שאי אפשר להגיד שמי שהולכת עם פאה עושה עבירה ושמי שהולכת עם פאה יש לה על מה שתסמוך. לצערי הרב מהרגע שהבנתי שזה מה שהולך לקרות אני לא מקבל מהרב אני חושב עליו דברים קשים וקשה לי להמשיך להתנהל מולו בצורה רגילה. מילא להגיד שהיא עושה על דעת עצמה אבל להגיד שזה לא אסור נגד מר"ן קשה לי מאוד לקבל. מבקש לדעת מה לעשות, האם לחפש להשתלב במקום אחר עם רב ספרדי והשקפה ספרדית בלב שלם ונפש חפצה או להישאר עם הרב שלי שאני אוהב ומעריך אך דרכו ההשקפתית קשה לי מאוד. מבקש את דעתו של מורנו הרב.

מרן ראש הישיבה

כדאי לשאול את הרב חיים רבי מה דעתו עליו.
כנראה נתפס במלה שאמר הגר"ע יוסף זצ"ל שגם הפאות הנכריות שהתירו האשכנזים בדורות שעברו היו עשויות משער עזים ואינן מושכות כמו בימינו. ומזה למד לחלק בין פאות לפאות. אבל למעשה דעתו של הגר"ע יוסף לאסור בכל אופן. וברור.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן