חלוקת התפילה לשני אבלים
אין הדבר כדאי, כי יתכן ובפסיעות של סוף קדיש תתקבל הם נחשבים פסיעות של החזרה (עי’ בשו”ת יבי”א ח”ה או”ח סי’ ט)

לאחרונה סיימנו ללמוד מסכת תענית, ושמעתי אומרים שעדיף לדלג על מסכת מועד קטן שיש בה ענייני אבלות. כיצד יש לנהוג?
מאן דלא קפיד לא קפדין בהדיה. בספר חסידים (סימן רס”א) כתב ללמוד ולא לדקדק בה הרבה.
(השו”ת מתוך עלון פניני הפרשה מספר 1101).