Menu
שאל את הרב
print
אא

אני התחלתי לפני בערך שנה ללמוד גמרא (מסכתות שאני לומד לבד, לא עם הכיתה) בכרכים של "ושננתם"(שזה קצת דומה לשוטנשטיין) ועכשיו אני רוצה בעז"ה להתחיל ללמוד גמרא בלי מפרשים מהסוג הזה (אלא פשוט הדף גמרא הרגיל, עם רש"י ותוס'), וכרגע אני לא יודע מה לעשות עם הכרכים של ה"ושננתם" שיש לי, אני לא צריך אותם ואני מתלבט אם לשים את זה באוצר ספרים של כיתות ז' ח' של הת"ת. כי מצד אחד יש הורים שמחנכים את הילדים שלהם להתרחק מהגמרות האלו כדי שיתרגלו ללמוד גמרא בלי הסוג מפרשים הזה (בלי מפרשים כגון ושננתם, שוטנשטין וכדו'). מצד שני זה קשה להתחיל פתאום ללמוד מסכת בלי המפרשים האלה (בתור מסכת ראשונה) ואם מתחילים ללמוד עם זה אז זה יותר עושה את זה קל ויותר ילדים יתחילו ללמוד מסכתות גמרא בבלי, ואחרי זה אפשר ללמוד גמרא גם בלי זה (למרות שנראה לי שיש אנשים שנשארים עם זה גם אחרי זה). ואני לא יודע מה לעשות. האם תוכל לומר לי מה לעשות?

הרב אלעד עידאן

אשריהם ישראל שאלו הספקות שלהם, עוד תעלה מעלה מעלה בלימוד תורתנו הקדושה.

לשאלתך, יש להתייעץ עם הנהלת התלמוד תורה או הרב המחנך, ואם הם מאשרים לך זאת, להם תשמע. אין חשש מצד הילדים שהוריהם אוסרים עליהם להשתמש בגמרות אלו, כי הלא מצויים הם בכל פינה ופינה בבתי מדרשות ובבתי כנסיות, וכשם שילדים צדיקים אלו שומעים בקול הוריהם שם, כן ישמעו כאן.
חזק ואמץ
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן