Menu
שאל את הרב
print
אא

שלום לכבוד הרב מאדאר שליט"א פתחנו בס"ד כולל חדש בתחילת זמן חורף והתחלנו ללמוד הלכות טהרה, וכעת ראיתי את ההדרכה שכתב כבוד הרב ורציתי לברר מדוע הרב השמיט את סימן קפג', האם בגלל שהוא לא הלכה כ"כ, וכן מדוע הרב חזר על סימן קפז' פעמיים. עוד רציתי לשאול מדוע הפוסקים כתבו שגם מי שיש לה וסת שאינו קבוע לכתחילה צריכה בדיקה ביום הוסת הרי בב"י קפד' סעיף ט' (ט' ב' לפי החלוקה של שירת דבורה) כתב כמעט להדיא פעמיים שאין צריכה בדיקה אפילו ביום הוסת? יישר כח.

הרב אליהו מאדאר

בנוגע לשאלה הראשונה – שאלה אחת מתרצת את חברתה, ט”ס נפל בזמן שהקלידו את התשובה, וצ”ל בתחלה סי’ קפ”ג, סימן ק”צ וכו’. וכן צ”ל שוב אח”כ. וכן מבואר ממה שציינתי ללמוד סוגיה אחרונה והיא שייכת לסי’ קפ”ג. וברור.

 

ולגבי השאלה השניה – לא כל הפוסקים כתבו שצריך בדיקה ביום וסת שאנו קבוע, ויש שהקילו עפ”ד מרן הב”י שציינתם. ועיין במ”ש בספה”ק אמרות טהורות ח”א סי ז’, ובהוראה ברורה סי’ קפ”ט ס”ק מ”ט ובשעה”צ שם.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן