כתובה לזוג עם ילדים
צריכים להרשם ברבנות ולהינשא זה לזה כדת משה וישראל בטבעת קידושין וחופה וכל תהליך של זוג רגיל.
שלום לכבוד הרב מאדאר שליט"א פתחנו בס"ד כולל חדש בתחילת זמן חורף והתחלנו ללמוד הלכות טהרה, וכעת ראיתי את ההדרכה שכתב כבוד הרב ורציתי לברר מדוע הרב השמיט את סימן קפג', האם בגלל שהוא לא הלכה כ"כ, וכן מדוע הרב חזר על סימן קפז' פעמיים. עוד רציתי לשאול מדוע הפוסקים כתבו שגם מי שיש לה וסת שאינו קבוע לכתחילה צריכה בדיקה ביום הוסת הרי בב"י קפד' סעיף ט' (ט' ב' לפי החלוקה של שירת דבורה) כתב כמעט להדיא פעמיים שאין צריכה בדיקה אפילו ביום הוסת? יישר כח.
בנוגע לשאלה הראשונה – שאלה אחת מתרצת את חברתה, ט”ס נפל בזמן שהקלידו את התשובה, וצ”ל בתחלה סי’ קפ”ג, סימן ק”צ וכו’. וכן צ”ל שוב אח”כ. וכן מבואר ממה שציינתי ללמוד סוגיה אחרונה והיא שייכת לסי’ קפ”ג. וברור.
ולגבי השאלה השניה – לא כל הפוסקים כתבו שצריך בדיקה ביום וסת שאנו קבוע, ויש שהקילו עפ”ד מרן הב”י שציינתם. ועיין במ”ש בספה”ק אמרות טהורות ח”א סי ז’, ובהוראה ברורה סי’ קפ”ט ס”ק מ”ט ובשעה”צ שם.