טעה בקידוש שחרית
יצא ידי חובה, ואף הוציא אחרים אף שהם עומדים ע”פ הסברות שכתבו הפוסקים לגבי קידוש של ליל שבת, עיין למרן בב”י סי’ רע”א וחזו”ע ח”ב עמ’ ט”ו ואילך.
אם אפשר בבקשה פירוט של המקור והאם זה בדיעבד או שאפשר מלכתחילה ?!
מרן הרב עובדיה זצ”ל הביא לזה ג’ טעמים שם, או משום שזה לדבר מצוה (חיי אדם), או מכיון שאין כוונתו לחסוך לו טירחא ביום חול (מהרש”ג), או שלהוציא דברים ממקום למקום אינו נחשב הכנה (משנה ברורה). והיקל בזה גם לכתחילה.