שאל את הרב
המשך שאלה לרב אהרן בעניין חיתוך ניילון
שאלות נוספות בנושאשלום הרב,בספר ט"ל מלאכות שבת בעמ' שפ"ח כותב הרב שם: לסיכום-חיתוך המותר בשבת, רק אם יתקיימו שני תנאים: א'. שחותך בלי להקפיד על המידה ב'. שלא יחתוך לשם עשיית כלי והוספה שלי (נסים)- נלע"ד שבניילון הזה שאין ממש הקפדה על המידה אלא חיתוך גס שיתאים לשולחן פחות או יותר.
הרב אהרן מאזוז
אבל לענין לקרוע נייר לצלות עליו דג המבואר בש”ע (סי שמ סי”ג) כותב המשנ”ב (שם ס”ק מא) דאיירי בלא מקפיד יתר על המדה וכמו שהזכרתי. ולשון קורע משמע שקורע ביד. רק שאולי התם איירי שחוזר להשתמש בנייר אבל נילון זה כיון שזורקו לאחר סעודה אין בו משום תיקון כלי. אלא שנראה שאין חילוק זה נכון שהרי אסור לקטוף קיסם לחצוץ שיניו אף שזורקו לאחר מכן וכמבואר בש”ע ס’ שכ”ב סעיף כ’ ע”ש. וע”ע במנוח”א ח”ג פרק ט”ז עמ’ סח בהערה.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור