Menu
שאל את הרב
print
אא

שלום רב מדוע בתשובתך נקטת כי היוצא ( השמן ) הוא הנברר ולא הנשאר ביד/בקופסא ( הטונה)? שהרי מוכח כי השו"ע העתיק במקרה של שמרי היין את לשון הטו"ר והשמיט את 5 מילותיו האחרונות של הטו"ר " כי מה שיצא לחוץ הוא המתברר " ?!! והרי ניתן להסיק כי הנשאר ביד הוא המתברר ובמקרנו זה הטונה והרי לך כי בורר האוכל מהפסולת ?בבכרה ותודה מראש , יגאל

הרב רזיאל כהן

סמכתי על דברי המשנ”ב שציינתי בתשובתי.
והראיה שכתבת כנגד זה מדקדוק לשון מרן שהשמיט מלשון הטור וכו’, אינה מכרעת לענ”ד, שאם באמת חלוק מרן על הטור בפרט מהותי כזה, היה לו לפרש דעתו בב”י, ולא לעבור על זה בשתיקה. ובודאי אי אפשר לסמוך על דקדוק כזה להקל. וכן דעת מו”ר במנוח”א ח”ב (פ”ז הערה 115) שנחשב כבורר פסולת מאוכל. ע”ש טעם הדבר.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן