Menu
שאל את הרב
print
אא

בהערת איש מצליח על משנ"ב סימן שח ס"ק קסח' מס' 9 מובא ששעון יד הווי בסיס לדבר האסור. שאלתי היא א. השו"ע פסק שהיא ספק והווי דרבנן. למה לא נקל? ב. בסיס לדבר המותר והאסור כאשר ההיתר מותר, דינו להיתר. למה לא לדונו כך? ג. השו"ע חשש למודד בשבת והרי אין כאן מדידה אלא הסתכלות על המדידה שנעשית לבד.

הרב אהרן מאזוז

א. ש”ע איירי בשעון מכני אבל בשעון שעובד על חשמל עם בטריה הרי הוא בסיס לבטריה שהיא דבר האסור.

ב. כאן הבטריה חשובה שבלעדיה השעון אינו כלום ולא גרע מאיסור להיתר שוין שהכל נאסר וכמבואר במשנ”ב ס’ ש”י ס”ק לג וע”ש בהגהות א”מ. ואפשר שכאן יש להחשיב שהבטריה חשובה מן ההיתר שבלעדיה אין חשיבות להיתר.

ג. בשעונים שלנו אין מדידה ומותרים וכמ”ש במשנ”ב ס”ק קס”ח ואין להחמיר בהם רק בטלטולים אם עובדים ע”י סוללה חשמלית.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן