Menu
שאל את הרב
print
אא

שלום וברכה.אני אוכל בשר בכשרות חלק בית יוסף ולא משנה לי אם זה מהרבנות הראשית או מהרב מחפוד או בד"ץ בית יוסף. אני לפעמים הולך לסופר אצלנו בשכונה שיש שם בשר טרי בתפזורת בסופר יש השגחה של הרבנות המקומית. האם מותר לי לסמוך על הקצב שאומר לי שהבשר הוא הרב מחפוד או חלק רבנות. הואיל והבשר בתפזורת אני לא רואה את העטיפה כי פתחו את העטיפה שבה היה החותמת של הרב מחפוד או חלק רבנות. לפעמים נשאר שקיות פתוחות שאתה יכול לראות מהם שהבשר הוא מחפוד או חלק רבנות אולם השקיות לא סגורות הרמטית.עכשיו האם אני יכול לסמוך על הקצב באיטליז של הסופר גם כשהקצב הוא ערבי? לפעמים הקצב הערבי אומר שהבשר הוא לא חלק אני מציין שיש כשרות של הרבנות בסופר. האם כאשר הקצב יהודי כן אפשר לסמוך עליו שהבשר חלק? האם כאשר הקצב הוא דתי כן אפשר לסמוך עליו? לפעמים יש קצבים ערבים שם ולפעמים יש יהודים אני לא רואה את המשגיח שם וכנראה שהרבנות סומכת על זה שהיהודי יוצא ובא. למה אין חשש שהערבים או יהודים לא דתיים יחליפו את הבשר?אשמח לתשובה מפורטת בעניין תודה רבה

הרב רזיאל כהן

  • מעיקר הדין מותר לקנות אפילו מהקצב הערבי, אם יש משגיח המבקר שם בהפתעה מידי פעם (ע’ יו”ד סי’ קי”ח סעיף י’)

אולם אם יש שם שני קצבים, יש להחמיר, מפני שאפשר שאחד מהם יחליף, וחבירו יעמוד על המשמר של ייתפס ע”י המשגיח (הוראה ברורה שם סקע”ו).

ואם יש מצלמות בחדר האיחסון של הבשר, נראה שיש להקל גם כשהעובדים הערבים הם זוג.

  • בכל אופן כדאי לברר במחלקת הכשרות של הרבנות המקומית על מה סומכים בנתינת הכשרות לסופר זה ושכמותו.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן