Menu

שלחן שבת עם גדולי הדור

מתוך עונג התעלות והתרוממות הרוח, עברה שבת פרשת 'תרומה' (כמה סימלי!) על ידידי ותומכי ישיבתנו הקדושה, כאשר מנהג של קבע רווח והתקבל בישיבה בשנים האחרונות, שפעם בשנה זוכים התורמים הגדולים להתכנס יחד לשבת התאחדות מיוחדת וחגיגית במלון “ניר עציון”, בהשתתפות גדולי ישראל: מרן ראש הישיבה שליט”א והגאון הרב צמח מאזוז שליט”א, הראשון לציון הגאון רבי שלמה משה עמאר שליט”א – הרב הראשי לירושלים, הגאון הרב רפאל כהן שליט”א, ועוד.
 
אכן, מדובר במאורע יקר המציאות, בו מתאפשר לנגידים לזכות לשבת שבת שלימה יחד עם גדולי ישראל בצורה בלתי אמצעית, בבחינת מה שנאמר 'בצל החכמה בצל הכסף'. נו, מי מאתנו לא היה רוצה להיות לפחות 'זבוב' במקום קדוש ונשגב שכזה… 
 
האירוע כולו הופק בצורה מפוארת מוקפדת ומושקעת עד הפרט האחרון, כשעל מלאכת הארגון מנצחים טובים השניים: הרב עובדיה מאזוז והרב ששון טרבלסי הי”ו. בכל חדר חיכתה לאורחים ערכה הכוללת שתיה, עוגות מסורתיות, ערכת נרות (פנס עם בטריות ע”פ הוראת מרן ראש הישיבה בשיעורו השבועי שאין ראוי לברך על חשמל המיוצר ע”י חילול שבת), ובקבוק יין מבורך.
 
לא נוכל לתאר בשורות קצרות את כל אשר התרחש באותה שבת מיוחדת, מה-גם שתחושות נשגבות מעין אלו קשה להעביר ולהגדיר באותיות ומלים, אך במלה אחת של כותרת נוכל לומר, כי היתה זו שבת עשירה ומרוממת, הן מהפן הגשמי ובעיקר מהפן הרוחני, שרשמיה לא ימחו לעולם מלב המשתתפים.
 
בליל שבת, פתח מורנו הגאון רבי צמח שליט”א בדברי ברכה לאורחים שהגיעו מרחוק ומקרוב לטעום את טעמה של הישיבה ולחוש את הניחוח שממלא את התלמידים דבר יום ביומו ומדי שבת בשבתו. בדבריו, הרחיב הרב בשבח התורמים המעניקים ל”בני יששכר” את הכח שיוכלו להמשיך לעסוק בתורה בנחת ושלוה.
 
במהלך השבת, מסר הגרש”מ עמאר שליט”א שיעור עמוק בעניני הפרשה, כשבמקביל הרבנית עמאר תליט”א מסרה שיעור לנשים, ולילדים אורגן קריאת תהלים.
 
במשך כל השבת, קשה היה שלא להתפעל מהכבוד ההדדי שרחשו החכמים זה לזה, ובמקביל, כבוד התורה לו זכו גדולי ישראל מאת הנגידים.
 
במוצ”ש ניתנה ההזדמנות לכל בית ישראל לחוש מעט מניחוחותיה של השבת המיוחדת, באמצעות שידור השיעור השבועי של מרן ראש הישיבה שליט”א. הג”ר רפאל כהן שליט”א, פתח והרחיב בדברים על כמה ממעלותיה של הישיבה שאין כדוגמתה בכל עולם הישיבות. לאחריו נשא מרן ראש הישיבה שליט”א את שיעורו הקבוע, ובענוותנותו קיצר במיוחד, כדי לאפשר ולשמוע את שיחתו של הגאון הראשון לציון שליט”א, שנשא שיחה מיוחדת על גדלותו של משה רבנו ע”ה.
 
צלם שהוזמן מטעם הישיבה, קיבל כל אורח בערב שבת בתמונה מרשימה, ובצאת השבת צולמו האורחים עם הרבנים וקבלו בו במקום תמונת מגנט.
 
בצאת השבת, יצאו המשתתפים כשעל פניהם ניכרת קורת רוח מרובה. אכן, לא בכל יום מזדמן לשבת בצוותא חדא על שלחן שבת יחד עם גדולי ישראל…

לעוד מאמרים של הרב עובדיה חן
למאמר הבא
למאמר הקודם

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הרב עובדיה חן

4
10
298

מאמרים חדשים

שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן