Menu

כסא רחמים שלי – הגאון רבי גולן אלוף שליט"א

היכרות ראשונה עם הישיבה
אחי הגדול הגאון רבי שמעון חי אלוף שליט”א (רב בארצות הברית למעלה משלושים שנה), הכיר עוד מצעירותו את מרן ראש הישיבה שליט”א דרך התכתבויות שהיו לו עמו בדרך הלימוד ועוד. מרן ראש הישיבה הכיר בערכו, ומינה אותו לר”מ בישיבה, תפקיד שמילא במשך שנה. כשהגעתי לגיל ישיבה קטנה, 'דחף' אותי מר אחי להירשם ל'כסא רחמים'. נבחנתי אצל מורנו הגר”מ לוי זצ”ל וב”ה התקבלתי. אגב, פעם הייתי נוכח בשעה שהגישו למרן רבנו עובדיה יוסף זצוק”ל מכתב שבו מנו כמה שמות של ישיבות מפורסמות, וביקשוהו להורות לאיזו ישיבה עדיף ללכת ללמוד, ומרן פסק על אתר “'כסא רחמים' היא הישיבה הטובה ביותר”.
 
זכרונות ראשונים
במיוחד שבתה את לבי האווירה של ה'ביחד', כמו קריאת ההפטרה ביום ששי בצוותא כל בני הישיבה. אני זוכר שההתמדה היתה גדולה, והלימוד היה ברמה גבוהה מאוד. כבר כשנכנסתי לשיעור א' בישיבה קטנה, למדנו כסדר מהרש”א מהרש”ל מהר”מ, משמרות כהונה בלי לדלג כמעט על שום דיבור.
 
מאורע שלא יימחה
בבין הזמנים של אב לפני תחילת אחד השנים, קיבלתי לביתי מכתב ממורנו הרב צמח שליט”א, שבו הוא מינה אותי להיות בזמן הבא הבחור שכותב את החידושים בשיעור של רבי ינון חורי זצ”ל. רבי ינון לא היה רגיל בכתיבת חידושיו, ואחד התלמידים היה מעלה אותם על הכתב. ואכן, באותה שנה למדנו פרק “אלו טריפות”, ואני זכיתי לכתוב את החידושים. אגב, כאשר למדנו אצל רבי ינון את הסוגיות של הלכות טרפיות, הוא לקח את כל תלמידי הכתה לבית המטבחיים, כדי לראות בצורה מוחשית את ההלכות שלמדנו ולהבין אותם על בוריים.
 
ציון-דרך
חידוש ארוך בסוגיית רחס”ה [רבי חנינא סגן הכהנים] שפרסמתי בירחון “אור-תורה”, ועבר את הגהתו של מרן ראש הישיבה שליט”א.
 
זכרון מתוק מהישיבה
פעם למדנו בשיעור עם מרן ראש הישיבה סוגיא במסכת שבת דף ע”ד על ענייני בורר, והיה על הענין שעמדנו בו תשובה ביביע אומר ח”ד. מרן רה”י החליט שלומדים בשיעור את התשובה ההיא. ואכן, למדנו אותה, ומרן רה”י יחד עם התלמידים נשאו ונתנו בדברי התשובה, העירו והאירו כדרכה של תורה. יום אחד ליוויתי את מרן הרב עובדיה בדרכו, וסיפרתי לו שלמדנו בישיבה את התשובה שלו בענייני בורר. אורו עיניו של הרב, וביקש ממני “תביא לי לראות כל מה שהערתם וחידשתם עם הרב הנאמ”ן, אני רוצה לראות!”.
 
השפעת הישיבה ביום-יום
הישיבה העניקה לנו כלי חשוב מאוד שהוא לימוד הבא יחד עם כתיבה, כלי הגורם ללומד לבקר את הלימוד של עצמו. בזכות זה, גם בכולל שלי אני מדברן את האברכים לכתיבה.
 
דמות מהישיבה שהשפיעה
כל אחת מדמויות ההוד בישיבה השפיעה עלי בתחום אחר. מרן ראש הישיבה כמובן היה הדמות המרכזית שהשפיעה עלי הכי הרבה. הוא שימש לנו דמות אבהית, וזכיתי שהיה לי אתו קשר אישי ומיוחד. מורנו הרב צמח ספר מוסר מהלך. ולהבדיל בין החיים, מורנו הרב משה לוי זצ”ל היה ספר תורה חי. אש להבה של תורה. רבי ינון חורי זצ”ל החדיר בנו הרבה תורה ויראה, בכל פעם שאני נזכר בדמותו הקדושה, הדבר מוסיף לי יראת שמים. היה מבהיל למשל לראות איך הוא מברך אשר יצר.
 
רגע אישי עם מרן ראש הישיבה
כאשר נסע מרן ראש הישיבה לדרום אפריקה לצורך רפואת הרבנית ע”ה, קרא לי אל ביתו, וביקש שבזמן השהות שלו שם, אלמד עם בנו ר' חיים הי”ו שהיה אז צעיר לימים. ואכן, בכל יום הייתי מגיע ולומד עם בנו.
 
אמירה שהותירה רושם
בתחילת שיעור ב' כמדומני, קרא לי מרן ראש הישיבה שליט”א וסיפר לי על עצמו, שכאשר היה צעיר, כדי לשאוף לגדולות, לקח את דמותו של הגאון מוילנא כדמות לחיקוי, ואז פנה אלי ואמר “גם אתה צריך להציב לעצמך דמות שתשאף אליה, כמו הרב עובדיה”. וכאן חשוב לציין כי בישיבה, דמותו של מרן הרב עובדיה היתה מושא להערצה מכל צוות הישיבה, כפי שלא נמצא באף מקום אחר.
 
הקשר עם מרן הגר”ע זצ”ל
זכיתי לטול חלק בעריכת ספריו הגדולים “יביע אומר” חלק ז', חלק ח' וחזון עובדיה פסח חלק השו”ת. הייתי מגיע כל יום לביתו של הרב, והרב היה נותן לי חבילת דפים לעבור עליהם ולהעיר את הערותיי. בהמשך, הייתי מגיש לרב הערות נקודתיות על הספרים.
 
עודנו בכתב יד
יש עמדי ב”ה תשובות על סדר השלחן ערוך, ועוד חזון למועד להוציאם לאורה.
 
קשר כיום עם הישיבה
בכולל שבראשותי לומדים שני בוגרי הישיבה הרה”ג ר' אליהו סעדון שליט”א, והרה”ג ר' אביחי הכהן שליט”א, שניהם תלמידי חכמים מובהקים. דרכם נשמר הקשר עם הישיבה, קשר בל ינתק.
לעוד מאמרים של הרב עובדיה חן
למאמר הבא
למאמר הקודם

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הרב עובדיה חן

4
10
298

מאמרים חדשים

שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן