Menu

הלכה יומית (שני) – לבישת בגדים לפני נטילת ידים בבוקר.

close
error print mp4file_download file_download
אא

הלכה יומית (שני) – לבישת בגדים לפני נטילת ידים בבוקר.

מרן ראש הישיבה

הלכה יומית מפי מרן ראש הישיבה שליט"א לע"נ גאולה בת אסתר, ואורנה בת זהבה יום שני כ"ז במר חשון התשפ"ג

בן איש חי כותב שאסור לאדם ללבוש מלבושיו לפני נטילת ידים, והביא את זה בשם “רבנו ז”ל בעולת תמיד”. רבנו הכוונה על רבי חיים ויטאל. ואמר שהרבה אנשים נוהגים ללבוש את הגרבים לפני נטילת ידים, ולא עושים טוב. אבל בעוד יוסף חי חזר בו, ואמר: אם תאמר שרוח רעה שורה על המלבושים, אם כן שורה גם על הכלי שנוטלים בו, ואם כן שורה גם על המטה, ואין לדבר סוף, כל יום צריך לקחת את המטה לניקוי יבש… מה לעשות?! לכן אין שורה רוח רעה.

ובא חכם אחד ואמר: מי אמר שזה דברי בן איש חי? זה דברי העורך. והרב עובדיה אמר לו: אנחנו מכירים את העורך הרב בן ציון מרדכי חזן, כשהיה מזכיר את רבו הבן איש חי היה רועד כולו, הוא לא יכתוב דברים בשמו והם שקר. לכן ההלכה שמותר.

היום יצא ספר חדש “על נהרות בבל”, ומביא כל הדברים של בן איש חי מכל הספרים שלו. למעלה כתב כדברי הבן איש חי שאסור, ולמטה כתב: “ובעוד יוסף חי חזר בו”. ואחד הרבנים כתב לו: כיון שהוא חזר בו אז למה כתבת את הבן איש חי למעלה? אבל זה לא נכון, כותבים את הבן איש חי למעלה ואת ההערה כותבים למטה, מה יכול להיות? מי שאינו יכול יסתכל בהערות וילבש. אנחנו נוהגים ככה, כי לפעמים אדם לא יכול לקום כאשר הוא לא מלובש טוב, ובמיוחד בחורף, לכן מותר מן הדין לעשות כך.

לעוד וידאו מרן ראש הישיבה
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן