Menu

הלכה יומית (שני) – א. לבישת הבגדים. ב. גילוי הראש. ג. הזכרת השם בגילוי ראש.

close
error print mp4file_download file_download
אא

הלכה יומית (שני) – א. לבישת הבגדים. ב. גילוי הראש. ג. הזכרת השם בגילוי ראש.

מרן ראש הישיבה

הלכה יומית מפי מרן ראש הישיבה שליט"א לע"נ גאולה בת אסתר, ואורנה בת זהבה יום שני י"א כסלו התשפ"ג

בן איש חי (ש”א פרשת וישלח הט”ז): לא ילבש שני מלבושים ביחד זה בתוך זה כי זה קשה לשכחה – המלבוש יש לו אור פנימי ואור מקיף, ואם ילבש אותם ביחד אז הוא מונע את האור המקיף של המלבוש הפנימי. גם ידקדק בחלוקו ללובשו כראוי – חלוקו הכוונה גופיה. ואם לבש אותו הפוך, יפשוט אותו וילבש אותו כראוי.

ולא ילך בקומה זקופה – כמו איזה “מענגר” כזה…

ולא ילך בגילוי הראש, ולא ישב בגילוי הראש – אפילו לשבת. אפילו לרגע. רק לעת הצורך. ואפילו במרחץ בבית החיצון, יכסה ראשו עד שיכנס לבית הפנימי – וראיתי חסידים אשכנזים (בבריכה של הרב פישר) שנכנסים לבריכה עם כיפה. אבל הרב חיד”א אמר שאין להחמיר בזה כלל ועיקר. ככה לשון שלו.

ואסור להזכיר את השם בגילוי הראש. וכיסוי בידו לא מהני, אלא רק ביד חבירו מהני – אם חברו שם את ידו על ראשו זה בסדר. לכן כל השמות האלה שמחדשים אותם היום, הראל ועזראל וכדו’, לא כדאי לומר אותם. רק דברים שנמצאו בתנ”ך שהאל”ף נחה, כמו “יחזקאל” שהאל”ף נחה. אבל לא להמציא שם חדש. ובמיוחד שם “בתאל”, שכל פעם גורם בעיות, לכן להתרחק ממנו.

לעוד וידאו מרן ראש הישיבה
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן