Menu

הלכה יומית (שלישי) – רמז בפרשה לאזני המן

close
error print mp4file_download file_download
אא

הלכה יומית (שלישי) – רמז בפרשה לאזני המן

מרן ראש הישיבה

הלכה יומית מפי מרן ראש הישיבה שליט"א לע"נ גאולה בת אסתר, ואורנה בת זהבה יום שלישי י"ט מנחם אב התשפ"ב

רבי אליהו בחור היה מדקדק גדול אשכנזי. וזה חידוש שהיה אשכנזי מדקדק, לפני חמש מאות שנה. הוא כתב בעצמו: “אם תראה חמור עולה בסולם, תראה אשכנזי מדקדק”… לא ראינו חמור עולה בסולם, אבל הוא היה מיוחד במינו.

והוא כתב רמז לאכילת אזני המן בפורים מהתורה, בפרשת השבוע: “ויענך וירעיבך ויאכילך את המן אשר לא ידעת ולא ידעון אבותיך”. ויענך וירעיבך – ביום תענית אסתר. תענית אסתר לא נזכרה בגמרא, רק רבנו תם מצא לה רמז. והרמב”ם אמר שכך מנהג ישראל ואין מקור לזה. אז רבי אליהו בחור אומר: הנה כתוב ויענך וירעיבך – אתה רעב בליל פורים. ויאכילך את המן – אל תקרא המן (עם דגש) אלא המן (בלי דגש), אתה אוכל אזני המן. מה זה “את”? הטפל לו, והאזנים זה טפל שלו. אשר לא ידעת ולא ידעון אבותיך – אתה לא הכרת את התענית הזאת ואת פורים הזה.

אבל “למען הודיעך וגו’ כי על כל מוצא פי ה’ יחיה האדם” – אם ה’ רצה שהמן יפול, בעז”ה גם איראן תיפול, וגם כל שונאי ישראל יפולו, ואז תדע שהכל בידי הקב”ה.

לקבלת ההלכה מדי יום בוואצאפ 👉

לעוד וידאו מרן ראש הישיבה
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן