Menu

הלכה יומית (שלישי) – נטילת ידים בבוקר.

close
error print mp4file_download file_download
אא

הלכה יומית (שלישי) – נטילת ידים בבוקר.

מרן ראש הישיבה

הלכה יומית מפי מרן ראש הישיבה שליט"א לע"נ גאולה בת אסתר, ואורנה בת זהבה יום שלישי כ"ח במר חשון התשפ"ג

לרפואת מורנו ורבנו הגאון הצדיק רבי שמעון בעדני בר חביבה, ה’ יתברך ישלח לו רפואה שלימה, ויאריך ימיו בטוב ושנותיו בנעימים.

בן איש חי (ש”א פרשת תולדות הל’ י’-י”א): יזהר כל אדם לצוות את אשתו שתעשה כל יום נטילת ידים לילדים הקטנים, אפילו שהם יונקי שדים – מקובל מגיל שנה ואילך. אבל האדמורי”ם של חב”ד נוהגים אחרי הברית מילה מגיל שמונה ימים, לעשות להם כל בוקר נטילת ידים. ולמה עושים את זה? מפני שלפעמים פושטים ידיהם ונוגעים במאכלים ויטמאו אותם, ועלולה לשרות סטרא אחרא על האוכל ההוא – לכן נוטלים להם ידים בבוקר.

ולכן דבר ראשון שאני אומר לתינוקות בבוקר: “נטילת ידים, נטילת ידים, נטילת ידים”. אבל אני עושה לתינוק סימן בידים, והוא לא מבין ועושה לי סימן כמו שאני עושה… אני אומר לו: תטול ידים אתה לא מבין?!… גם מנהג זה סגולה טובה לקטנים, שיגדלו בטהרה ויהיו גידולי הקודש.

יזהר – כל אדם. לרחוץ את פניו בכל יום, וגם ידיח פיו להעביר הרירים שבפיו, כי דבר זה טוב גם לרפואת הגוף, וגם מצוה לכבוד קונו.

לעוד וידאו מרן ראש הישיבה
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן