Menu

הלכה יומית (שלישי) – א. השיבה שופטינו ומבטא קו”ף. ב. חידוש יפה על הפרשה

close
error print mp4file_download file_download
אא

הלכה יומית (שלישי) – א. השיבה שופטינו ומבטא קו”ף. ב. חידוש יפה על הפרשה

מרן ראש הישיבה

הלכה יומית מפי מרן ראש הישיבה שליט"א לע"נ גאולה בת אסתר, ואורנה בת זהבה יום שלישי כ"ו מנחם אב התשפ"ב

חזן שלנו קרא השיבה “שופטינו” (פ”א בשוא נע). מעטים כאלה בחו”ל שיודעים לומר שופטינו בשוא נע, וגם בארץ. כולם אומרים שופטינו (פ”א בשוא נח), וזה לא נכון, יש הבדל ביניהם, “שופטינו” בשוא נח זה שפוט אותנו, “שופטינו” בשוא נע זה השופטים שלנו.

מאידך את הקו”ף הוא לא מבטא נכון, לפעמים מבטא ולפעמים לא. תשתדל תמיד לבטא קו”ף נכון. “קדוש קדוש קדוש” כמו שצריך, לא אדוש ולא כדוש ולא גדוש… לשים לב.

*

יש פה חידוש יפה על הפסוק “ראה אנכי נותן לפניכם היום”. אם בא אדם ואומר לך “פלוני מליונר”, למה הוא מליונר? כי הוא קנה עשר מנות פלאפל ושילם עליהם, זה מליונר ממש… אבל אתה לא מבין בכלל מה זה “מליונר”, וכי יש לך מושגים להבין מה זה מליונר?

לכן אם בא אחד ואומר לך: תעזוב את כל הכסף ותשב ותלמד תורה, אתה אומר לו: אתה יודע מה זה “כסף”? אתה לא יודע מה זה כסף, החזקת פעם ביד שלך יותר מעשרים אלף דולר?! כאשר פעם תבין מה זה כסף תוכל להגיד שזה כלום. או אם אדם אומר לך: “הנאות העולם הזה זה הבל הבלים והעיקר זה מצוות”, אתה אומר לו: אתה בכלל היית פעם בחוץ לארץ? פעם נסעת ב”יאכטה”, לא היית בדברים האלה, מקסימום היית בכנרת… אז על מה אתה מדבר בכלל?! או אם אחד אומר לך שיש גהנם ויש גן עדן, אתה אומר לו: אתה ראית משהו מזה?!

אבל משה רבנו אומר: אני הייתי הכל, אני מליונר הכי גדול בעולם, התעשרתי מפסולתן של לוחות. והנאות העולם הזה, אני גדלתי בבית פרעה ואני יודע יותר טוב מכולם מה זה הנאות העולם הזה. ואם אתה שואל אותי אם חזרתי מהשמים, כן חזרתי מהשמים. ועל זה הוא אומר “ראה אנכי”, כל ההנאות הכרתי, כל העושר היה לי, והייתי בשמים, לכן תשמעו מה שאני אומר לכם, ברכה וקללה. תשמרו על התורה והמצוות, ויהיה לכם רק ברכה כל הימים.

לקבלת ההלכה מדי יום בוואצאפ 👉

לעוד וידאו מרן ראש הישיבה
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן