Menu

הלכה יומית (שישי) – להרגיש את חרבן בית המקדש

close
error print mp4file_download file_download
אא

הלכה יומית (שישי) – להרגיש את חרבן בית המקדש

מרן ראש הישיבה

הלכה יומית מפי מרן ראש הישיבה שליט"א לע"נ גאולה בת אסתר, ואורנה בת זהבה יום שישי ח' אב התשפ"ב

היום ערב תשעה באב, היום שמונה באב. אנחנו נוהגים לאסוף אבנים בערב תשעה באב, ולשים תחת הכריות. מנהג זה מובא בהרמ”א, ומקורו במדרש. אבל אדם לא ילך במוצאי שבת אחרי הקינות לשוטט ברחובות ולחפש אבנים, אלא מהיום יעשה את זה. ואני נותן מלאכה זו על אלחנן [הנכד של מרן], שיביא לנו כמה אבנים לפי מספר בני המשפחה, ובליל התענית לשים אבן תחת כל כרית, כדי להרגיש את החרבן, כי אנחנו בעוונות כבר לא מרגישים את החרבן, ובאים כל מיני שאלות על זה.

ושתי סיבות לזה: סיבה אחת, התרגלנו למציאות, והתרגלנו לצרות. פעם היה דבר כזה? כל יום ויום יוקר חדש. היום אסור לתת מזומנים יותר מששת אלפים שקל (או ארבעת אלפים אני לא יודע), ואם אתה נותן יותר מזה – סכנה, זו עבירה! מי הביא את העבירה הזאת? שר האוצר ושר הבטטה… וכל מיני שרים. אבל הם לא שוים כלום. איך אומר רבי יהודה הלוי? “ואני מיוסר, באכזריות מוסר. וצר אלי סר, וצור מני סר”, הצר ישור מעלינו, ויעזבו אותנו. וכי רק הדבר הזה? גם היוקר והשגעון, עם משוגע, עם מטורף, אין לו שכל. וזה כבר משכיח מאתנו את הצרות, צרות אחרונות משכחות את הראשונות.

דבר שני, התרחקנו הרבה מבנין בית המקדש, עד שבא מרצה מאוניברסיטה בבאר שבע ואומר: “מה צריכים את בית המקדש? בשביל מה צריך אותו? מה אתם בוכים? זו כניעה של המדינה ליהדות”. הבנתם מה זה? כלומר המדינה הזאת היא לא מדינה יהודית, היא מדינה של גוים, והיא נכנעת ליהדות שהיא סוגרת את האוניברסיטה הארורה ביום תשעה באב. למה ארורה? מפני שמלמדים שם כל הכפירות שבעולם, חוץ מדין תורה, חוץ מ”בראשית ברא אלקים את השמים ואת הארץ”.

לפני שנים רבות הכריעו באמריקה ששתי הגישות נכונות, ויש להסביר שהעולם בא מאליו מאיזה פיצוץ, כמו השטה של המשוגעים. וגם “גירסא שניה” של בראשית ברא אלקים. אבל יגיע הזמן שכל העולם יגיעו למסקנא של “בראשית ברא אלקים את השמים ואת הארץ”, והאוניברסיטה של המשוגעים מבאר שבע, יעמוד בראשה הבלייעל הזה וידבר עם הקירות. אין דבר כזה בעולם, העולם הזה לא יכול לבוא מאליו, וכל מי שיחשוב קצת לא יכול לחשוב שהאדם שמורכב ממאה מלייארד תאים זה בא מפיצוץ, שיתפוצץ המח שלו עם כל המוחות של הפרופסורים שכמותו, והעולם לא בא מפיצוץ. נקודה.

לקבלת ההלכה מדי יום בוואצאפ 👉

לעוד וידאו מרן ראש הישיבה
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן