Menu

הלכה יומית (שישי) – כיסוי תפלין של ראש

close
error print mp4file_download file_download
אא

הלכה יומית (שישי) – כיסוי תפלין של ראש

מרן ראש הישיבה

הלכה יומית מפי מרן ראש הישיבה שליט"א לע"נ גאולה בת אסתר, ואורנה בת זהבה יום שישי כ"ט מנחם אב התשפ"ב

יש פה ילד חמוד שמו מאיר אמיתי יוסף, ראשי תיבות מאי. כנראה נולד בחודש מאי… הוא לומד בכסא רחמים או לא לומד בכסא רחמים? אתה לומד בישיבה? [הבחור: כן]. אבל בישיבה כולם מקפידים לכסות את הראש בתפלין, למה אתה לא מקפיד? למה? נכון שמרן אמר כך וכך, אבל האר”י אמר אחרת. ובישיבה קבלו עליהם, קיימו וקיבלו היהודים עליהם ועל זרעם, לכסות את התפלין בטלית.

ומצאו סמך מהרמב”ם שכותב “צונף את מצנפתו על התפלין”, כלומר יכול לשים את המצנפת על התפלין. הוא לא אמר חובה, אבל יכול. אדם שיש לו מצנפת וישים אותה על השלחן, אולי יבוא מישהו ויגנוב לו אותה, ויאמר “אני ראש ישיבה עובדה שיש לי מצנפת”… לכן אמר צונף. וא”כ מותר לצנוף ולכסות את התפלין. לכן כיון שאתה נמצא בישיבה, אל תעשה אחרת. רק ביום שתהיה “גאון הדור” או “פוסק הדור”, ונראה לך אחרת, מותר לך, כי אחר הכל אתה גאון הדור…

אני הייתי שנים מניח שני זוגות רש”י ורבנו תם ביחד, והיה קשה לי מאד. וכשהתפללתי חזן בשנה של פטירת גאולה ז”ל [הבת של מרן], היו התפלין זזים הרבה, מה נעשה להם?! אז אילו לא הייתי מכסה היה טוב, כי היו נחים במקומם. והרב עובדיה בלי לכסות בטלית היה מניח את זה. אבל מה יגידו עלי? “בן חולק על אביו”. מה הדין שלו? “סורר ומורה איננו שומע בקול אביו ובקול אמו”… לכן אני מכסה את התפלין, ובגלל שהם זזים החלטתי להניח זה לאחר זה. מרן גם כותב ככה, ואין לי ברירה אחרת.

אבל אתה “מורנו הרב” ילד צדיק, שמסתכל כל פעם על התפלין במראה אם מונחים במקומם או לא, חסיד אפילו יותר מדברי חיים מצאנז… אז אנא בטובך הגדול תכסה את התפלין, ולא תפסיד מזה, רק תרויח בעז”ה ובישועתו.

תו.

לקבלת ההלכה מדי יום בוואצאפ 👉

לעוד וידאו מרן ראש הישיבה
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן