Menu

הלכה יומית (שישי) – הגאון הראש”ל הרב מרדכי אליהו זצוק”ל.

close
error print mp4file_download file_download
אא

הלכה יומית (שישי) – הגאון הראש”ל הרב מרדכי אליהו זצוק”ל.

מרן ראש הישיבה

הלכה יומית מפי מרן ראש הישיבה שליט"א לע"נ גאולה בת אסתר, ואורנה בת זהבה יום שישי כ"ה סיון התשפ"ב

היום פטירת הגאון רבי מרדכי אליהו, הוא היה צדיק יסוד עולם, הברכה שלו נפלאה מאד, התפלות שלו נפלאות מאד.

פעם כשהיו חיילים במלחמת לבנון (נדמה לי), חייל אחד התקשר אליו, והמרכזנית שם אמרה לו: אל תאריך בשיחה. הרב ענה, וברך וברך וברך, עד שהוא לא שמע כבר. אבל זלגו עיניה דמעות, ואמרה: לא ראיתי רב כזה עם כזו אהבת ישראל. כי היה אוהב את עם ישראל.

והיה אוהב את כולם, גם את החילוניים היה מקרב אותם. פעם אחד חילוני שהיה לו מעמד גדול בצבא, פתאום המעיים שלו היה בהם מחלה הידועה, וחיפש בכל הרופאים ואמרו לו אין לנו מה לעשות לך. בסוף שמע על הרב מרדכי אליהו, והתקשר לזעפרני המזכיר שלו, אמר לו: אין לי מה להפסיד, אולי הוא יוכל לעשות לי משהו, אולי יוכל לעזור לי. אמר לו: בסדר. אמר לרב מרדכי, ואמר לו הרב: אני אבוא. והנה הגיע וראה את בעלת הבית בצורה לא פשוטה לגמרי, אמר לו זעפרני: לא כדאי להכנס. אמר לו הרב: תשמע, אנחנו נתמקד בעיקר, לא נתמקד בטפל. נכנס ובירך אותו, איני יודע אם בדמעות או בלי, אבל אחרי כמה ימים האיש הזה מתקשר לזעפרני, ואומר לו: מה עשה לי הרב שלכם? לקח לי את ה”קישקע” (קישקע זה מעיים באידיש), והוציא מהם את המחלה, מה הוא עשה? אני לא מבין את זה. [כאן נכנס ילד קטן לבית הכנסת, והביא לרב בשמים. אמר לו הרב: אל תביא לי עכשיו, תבורך מהשמים, אתה רוצה ברכה נכון? מי שברך אבותינו הקדושים יברך את הילד היקר נועם, “ויהי נועם ה’ אלקינו – עליך”, אמן כן יהי רצון]. הוא לא הבין, וחזר לעבודה שלו.

ויש כמה סיפורים כאלה, ומי שרוצה לקרוא את הסיפורים מלאים מוסר ויראת שמים, שמונה כרכים “אביהם של ישראל”, לקרוא סיפור אחד ביום, וכל השנה כולה תגמור את הספרים האלה.

שאדם ידע שגם בדורנו, אם אדם הולך ביושר עם הקב”ה – הוא מקבל את התפלה שלו. אנשים חושבים שהרב מרדכי עשה כוונות וכוונות, אבל לא נכון, יש ספר קטן עם כל התפלות שלו שהוציאו אותו, והכל שם בפשטות. צריך לדעת להתפלל, כבן שמתחטא לפני אביו. והקב”ה מקבל את התפלות האלה, יותר ממה שמקבל תפלות של “מקובלים” במרכאות. הוא לא אוהב את זה, כי הם עושים בשביל להוציא כסף מאנשים.

פעם החכם הזה היה בחו”ל, ובעל הבית איפה שהתאכסן אמר לו: יש לי צרה צרורה, שאל אותו מה הצרה צרורה? אמר לו שיש לו בת שרוצה להמיר את דתה ולהינשא לנוצרי, ואני הלכתי לכל הרבנים ולא עזר כלום. אמר לו הרב: אני אדבר איתה. הלך ודיבר איתה, והיא יצאה משם בדמעות, ואמרה: “אבא התחרטתי, אני לא לוקחת את הבלייעל הזה”. מה דיבר איתה? לא יודעים. אבל הוא ידע לדבר, ידע להסביר, ידע לרדת לסוף דעתו של כל אחד.

לכן אדם כזה, להדליק נר היום לעילוי נשמתו. אם רבי אלחנן [הנכד של הרב] יזכור שידליק נר לעילוי נשמתו (או שתגיד לאמא איך שאתה רוצה). ובזכות זה ה’ יתברך יבטל מעלינו כל הגזרות הקשות והרעות, ויתן לכל אחד ואחד די מחסורו, כל אחד ואחד מה שמגיע לו, כל אחד מה שחושב שמגיע לו, אולי לא מגיע… העיקר שה’ יתברך ירחם עלינו, מיד האנשים הצוררים את עם ישראל, בין בפנים בין בחוץ. ונזכה לגאולה שלימה, במהרה בימינו, אמן ואמן.

לקבלת ההלכה מדי יום בוואצאפ 👉

לעוד וידאו מרן ראש הישיבה
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן