Menu

הלכה יומית (שישי) – א. “תקופה”. ב. להיות בשמחה ולשמוח במצוות

close
error print mp4file_download file_download
אא

הלכה יומית (שישי) – א. “תקופה”. ב. להיות בשמחה ולשמוח במצוות

מרן ראש הישיבה

הלכה יומית מפי מרן ראש הישיבה שליט"א לע"נ גאולה בת אסתר, ואורנה בת זהבה יום שישי י"ב תשרי התפ"ג

היום יש “תקופה”. בן איש חי מזכיר אותה, פרי חדש חושש לה, ושפתי כהן והגר”א מביאים מקור מהזוהר. אבל רוב העולם לא חוששים לה, מכל מיני סיבות של שטות. אחד אומר כיון שהאבן עזרא לא חושש לה, אבל אבן עזרא היה פילוסוף ואנחנו לא פילוסופים. אחד אומר מכיון שיש לנו ברז שהוא מברזל וברזל זה הגנה מפני התקופה, וכן על זו הדרך. אבל בסך הכל שעה אחת היום לא לשתות מים.

אבן עזרא כותב למה נוהגים לא לשתות מים בזמנו, בגלל שהמים זולים ורוצים לשתות רק מתיקה ודברים כאלה. אבל אילו ידע אבן עזרא שבימינו עשירים גדולים שותים רק מים, והיום אתה הולך לאדם עשיר שיתן כסף לישיבה והוא מביא בקבוקים קטנים של מים, וכולם שותים מים. מים זה הכי בריא, ויש בהם סגולה שאפילו אחרי אלפי שנים מעיין נובע תמיד המים בריאים (רק צריך לסנן אותם זה הכל), ואילו משקה אחר עשרים שנה אח”כ לא שוה כלום, אין בו לא טעם ולא ריח. “קוקה קולה”, טעם החיים או טעם המוות… אותו הדבר כולם, הבל וריק.

לכן אדם צריך לחוש למנהג ראשונים. רב האי גאון אמר שצריכים לחשוש, ואבן עזרא הבין אותו אחרת, אבל הוא שלוש פעמים כותב: מנהג שנהגו ישראל לא לזלזל בו. לכן היום בשעה 15:30 עד 16:30, לא לשתות מים. אפשר לשתות קפה שהורתח לפני כן, אפשר לשתות מיץ, ואפשר לאכול הכל. אבל מים שעה אחת לא לשתות, מה יכול להיות.

*

השבת הזאת – שבת שלפני חג הסוכות, צריך אדם להיות שמח, ולקבל את חג הסוכות בשמחה. אחרי שהיה לנו ראש השנה וכיפור שיש בהם הרבה דאגות לאדם, “תחננו” “כתבנו בספר חיים טובים”, צריכים להאמין שהשנה כבר נכתבה ונחתמה לחיים טובים ולשלום. יש אנשים שהם לא בסדר, מה נעשה להם?! אבל אנחנו משתדלים להיות בסדר, וגם לעשות שיהיו בסדר אפילו בכל שהוא. אומר רבי נחמן מברסלב: אפילו יהודי שבעקבות משיחא ירים עיניו לשמים, זה גם כן תשובה, ואפילו לא יאמר כלום, רק ירים עיניו לשמים ויאמר “תעזור לי”, זה מספיק. בשביל הדור שלנו מספיק הכל. ויגיע הזמן שהמצב יהיה הרבה יותר טוב מזה, ויהיו אנשים שישמחו לקבל תורה, ולקיים את המצוות.

מה שעושים אנשי חב”ד, הולכים מטנק לטנק ולוקחים חיילים ואומרים להם “תברך על הלולב”, והוא לא רוצה והם משכנעים אותו: תברך תברך. ואח”כ רואה נסים גדולים מאד, למשל שאיזה טיל נפל עליו ובגלל שהלך לברך על הלולב הטיל נפל באויר. לכן צריכים להאמין שכל מצוות התורה יש בהם רק ברכה, רק בריאות, רק נחת, ורק חיים טובים.

לעוד וידאו מרן ראש הישיבה
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן