Menu

הלכה יומית (רביעי) – א. התרת נדרים. ב. להתרגל להודות לה’

close
error print mp4file_download file_download
אא

הלכה יומית (רביעי) – א. התרת נדרים. ב. להתרגל להודות לה’

מרן ראש הישיבה

הלכה יומית מפי מרן ראש הישיבה שליט"א לע"נ גאולה בת אסתר, ואורנה בת זהבה יום רביע כ' מנחם אב התשפ"ב

ההלכה נאמרה ע”י מרן שליט”א אתמול

במנחה עושים “התרת נדרים”. לא לפני מנחה, אלא בין מנחה לערבית. מה זה התרת נדרים? אדם שנשאר עליו נדר ושכח אותו, או מי שנהג איזה מנהג כמה פעמים ורוצה לבטל אותו, הוא צריך לעשות התרה.

וכתוב בזוהר (פרשת פקודי), ומביא אותו כף החיים (סימן תקפ”א), שמי שיש עליו דבר כזה ולא עשה התרה, אפילו אחרי שעשה התרה – ארבעים יום תפלתו לא מתקבלת. והיום זה ארבעים יום לפני ראש השנה, ובין מנחה לערבית בין השמשות נכנסנו לארבעים יום. יש שעושים מחר, אבל עדיף היום. לכן להשתדל שיבואו לפחות עשרים איש במנחה, כל אחד יאמר לחבירו וחבירו לחבירו, ויהיו לנו עשרים איש. עשרה יושבים ומתירים לעשרה העומדים, ואח”כ העומדים ישבו ואלו היושבים יעמודו. כך עושים התרה, והיא מבטלת מעלינו ומעל כל ישראל כל גזירות קשות ורעות.

כמה סבלנו השבוע הזה, 9 הרוגים רח”ל בכבישים, מה קרה? זה חוסר דעת. כשהקב”ה עושה לנו נסים, אנחנו לא יודעים לומר “תודה”. צריך לומר תודה תודה ותודה אלף פעמים. כתוב בגמרא על חזקיה המלך שהיה ראוי לעשותו משיח, ובאה מדת הדין ואמרה: דוד המלך שר לפניך מאה חמשים מזמורים, וחזקיה עשית לו נס גדול של סנחריב ולא עשה לך אפילו מזמור אחד. אמר הקב”ה: טוב, נדחה הדבר. וכיון שנדחה נדחה. לכן אנחנו צריכים כל פעם שקורים לנו נסים, לומר לקב”ה “תודה”, תודה וברכה.

לקבלת ההלכה מדי יום בוואצאפ 👉

לעוד וידאו מרן ראש הישיבה
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן