Menu

הלכה יומית (ראשון) – ודע מה שתשיב

close
error print mp4file_download file_download
אא

הלכה יומית (ראשון) – ודע מה שתשיב

מרן ראש הישיבה

הלכה יומית מפי מרן ראש הישיבה שליט"א לע"נ גאולה בת אסתר, ואורנה בת זהבה יום ראשון ח' אלול התשפ"ב

המשנה אומרת “הוי שקוד ללמוד תורה ודע מה שתשיב לאפיקורוס”. מה להשיב למשל למי שטוען שהתאונות באות מהחרדים? כי החרדים בזמן שהם נוהגים לא מסתכלים ברחוב כל כך, כי אסור להם להסתכל בנשים וכדומה, ולכן רוב התאונות באות מהם. תשובה ניצחת לדבר הזה, שלפי דבריהם בשבת שהחרדים לא נוסעים צריך שלא יהיו תאונות, אבל לא רק שיש תאונות בשבת, אלא התאונות בשבת הם ארבעים אחוז מכל התאונות, זאת אומרת בששת הימים של החול זה ששים אחוז, כל יום בממוצע עשרה אחוז, ואילו בשבת פי ארבעה. וכי החרדים נוסעים בשבת? הם לא נוסעים. שמע מינה שהדברים שלהם שקר הבל וריק.

צריך ללמוד מה לענות. ולא לומר שהם מדברים ופוגעים בחרדים, ומי ששמע את זה סבל בלבו ואיחל לחבירו שאין לו ילדים כמה שנים ובירך אותו שיהיו לו ילדים, ובתקופת השנה נולד לו בן. חזק וברוך… זו הוכחה נגד הטפשים האלה? זו לא הוכחה. צריך לענות להם באבי אביהם, אם כדבריכם אז בשבת אין תאונות? הלואי שלא יהיו תאונות בשבת.

אתה צריך לדעת, כשתלמד תורה תלמד מה שתשיב, ומה לענות, ולא תתן את עצמך למרמס לרגלי האנשים הפושעים האלה. וה’ יתברך יחזק אותנו בחודש אלול, ונזכה לראות בגאולה שלימה במהרה בימינו.

לקבלת ההלכה מדי יום בוואצאפ 👉

לעוד וידאו מרן ראש הישיבה
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן