Menu

הלכה יומית – מרן הגאון רבי רפאל כדיר צבאן זצוק”ל

close
error print mp4file_download file_download
אא

הלכה יומית – מרן הגאון רבי רפאל כדיר צבאן זצוק”ל

מרן ראש הישיבה

הלכה יומית מפי מרן ראש הישיבה שליט"א לע"נ גאולה בת אסתר, ואורנה בת זהבה לקבלת ההלכה מדי יום בוואצאפ: https://chat.whatsapp.com/FFhtfl5kCZOB6sqClEby6G‏‏
היום פטירת הגאון רבי רפאל כדיר צבאן, נאמר מלה אחת מדברים שאנחנו יודעים עליו.
הוא היה פקח גדול, גם בעולם הזה וגם בענייני העולם הבא. פעם אחת היתה ילדה מהמשפחות של ג’רבא, שהתפתתה לדברי אחרים, וחתמה שרוצה ללכת לגיוס. ואם חתמה היא מוכרחה ללכת. והרב צבאן ניסה לעשות כל דרך, ולא עלה בידו.
בסוף פנה לרב גורן. הוא היה כמו חבר איתו, והיה חבר עם כולם. (פעם אמרו לו: למה אתה חבר עם הרב גורן? אמר להם: “אני לא מוכן להיות קרבן יחיד”). הלך אליו, ואמר לו: אתה הרב הראשי הצבאי, נכון? אמר לו: כן. אמר לו הרב צבאן: יש כאן ילדה שהמשפחה שלה לא מוכנים לגיוס, והיא עצמה חזרה בה, מה נעשה לה עכשיו? אמר לו: מה לעשות? זה חוק. אמר לו הרב צבאן: תקח את התיק שלה, ותעלים אותו. וכך היה. העלימו את התיק שלה, ולא קראו לה יותר.
“המציל נפש אחת מישראל כאילו הציל עולם מלא”, אם היתה הולכת לצבא, היתה מתדרדרת ומתקלקלת, ומי יודע לאן היתה מגיעה, והוא הציל אותה בחכמתו.
לעוד וידאו מרן ראש הישיבה
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן