Menu

הלכה יומית מפי מרן ראש הישיבה שליט”א – אמירת “ברך עלינו”

close
error print mp4file_download file_download
אא

הלכה יומית מפי מרן ראש הישיבה שליט”א – אמירת “ברך עלינו”

מרן ראש הישיבה

השבוע מתחילים לומר "ברך עלינו", ויש כמה כללים בזה. אבל מי שלא ידע אותם - הכי טוב, כדי שלא יסמוך על הכללים ועל הפרטים, ולפעמים יש מחלוקת בהם. לכן הכי טוב שבליל ז' בחשון, כלומר יום שלישי בערב, אחרי תפלת ערבית שאומרים "ברך עלינו", ישב ויחזור בינו לבין עצמו "רופא חולי עמו ישראל - ברך עלינו", מאה ואחת פעמים. שש מלים כפול מאה ואחת, זה שש מאות ושש מלים. וזה יקח לו ארבע דקות, לא יותר מזה.
מי שעושה את זה הרויח שני דברים, הרויח שהפה שלו שגור ב”ברך עלינו”, והרויח שאם יהיה לו ספק אולי אמר ברכנו לא חייב לחזור, כי מסתמא אמר ברך עלינו. אבל אם הוא יודע בבירור שגם אחרי שעשה את זה, טעה ואמר “ברכנו”, בוודאי חייב לחזור. אבל זה לא פוסל את החזקה שלו. ועצם הדבר שהוא נזכר, זה טוב.
לכן אדם ישתדל למצוא את הזמן לחזור על השש מלים שאמרתי, מאה ואחת פעמים. ואפילו שמרן כתב תשעים פעם, אבל החתם סופר עשה חשבון שצריך להיות מאה ואחת פעמים. ולראות את החשבון שלו זה מענין מאד. לכן אם חוזרים מאה ואחת פעמים, אנחנו בטוחים. ואפילו אם תמצא לומר שמספיק תשעים פעם, אבל הזכרון שלו נחלש מאד, אין לנו זכרון של הרב עובדיה… לפיכך אנחנו צריכים לחזור מאה ואחת פעמים.
*לע”נ גאולה בת אסתר, ואורנה בת זהבה*
( יום ראשון ד’ חשון התשפ”ב)
)
לעוד וידאו מרן ראש הישיבה
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן