Menu

הלכה יומית – א. שעות השינה. ב. להשתדל בבריאות הנפש

close
error print mp4file_download file_download
אא

הלכה יומית – א. שעות השינה. ב. להשתדל בבריאות הנפש

מרן ראש הישיבה

הלכה יומית מפי מרן ראש הישיבה שליט"א לע"נ גאולה בת אסתר, ואורנה בת זהבה לקבלת ההלכה מדי יום בוואצאפ: https://chat.whatsapp.com/FFhtfl5kCZOB6sqClEby6G‏‏
בן איש חי (ש”א פרשת וישלח ה”א): *אל יחשוב האדם על השינה, שכמה שישן יותר יש בה תועלת לגוף* – זה לא נכון. *שכל הרופאים הסכימו שלא ישן אדם בלילה פחות משש שעות, ולא יותר על שמונה שעות, שתזיק לו ריבוי השינה. נמצא דבר זה מוסכם אצל הרופאים, ששינה יותר משמונה שעות תזיק לגוף* – הרמב”ם כתב: “דיו לאדם לישון שלישן”, שליש של עשרים וארבע שעות. *והישן שש שעות הרי זה יצא ידי חובתו בבריאות הגוף*.
*לכן איש יהודי שחייב להשתדל גם בבריאות נפשו הקדושה, אין לו לישון יותר משש שעות, כי כבר יוצא ידי חובתו בבריאות גופו בכך* – כשהיינו צעירים היינו ישנים אפילו פחות מזה. *ובכל שאר שעות הלילה, יעסוק בהם בבריאות נפשו ע”י עסק התורה. אבל אם יזדמן לילה אחד שהוא פוחת משיעור זה של שש, ומוסיף על שעות של בריאות נפשו, בטוח הוא שלא יגיע לו נזק וחסרון מצד בריאות גופו. ולכן בליל ששי, ליל ערב ראש חודש, וכן לילות של חודש אלול* – שעושים “משמר” עד הבוקר, זה בסדר גמור, ואם הוא עייף ינוח ביום שעה או שעתיים.
לעוד וידאו מרן ראש הישיבה
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן