Menu

יום כיפור

שאל את הרב

המשך שאלה על וידוי

פסק הזמן שצריך לקחת בין וידוי לוידוי אינו כדי “להספיק” לחטוא שנית (ח”ו), אלא כדי שלא יהיו סמוכים במיוחד זה לזה, שזה דבר מגונה.

איך יאמר "על דעת הקהל הקדוש הזה" והוא יחידי ?! ורצוי שיהיה מנין אפילו מצומצם ולכל הפחות שלושה בתור בית דין, ואם נמצא יחידי בבידוד ואין מנין בחוץ שיוכל לשמוע ממנו, יאמר כל נדרי אחר שאין בו שם שמים, ואם לא יועיל לא יזיק ורק ידלג תיבת "הזה" ויאמר "על דעת הקהל הקדוש" והכוונה לקהל הסמוך לאותו מקום

בגדיפ יפים עדיין אינם בגדר "מיוחדים", אא"כ מדובר בבגד באמת מיוחד.

עיין ביביע אומר (ח"ו סימן מ"ד) וזה לשונו שם "אם יש לתלות בדרך הטבע בריבוי המאכל ומשתה וכיוצ"ב אה"נ דלא הוי סימן קללה, ואין בזה כל סימן הן לטוב והן למוטב וכן הורתי כמה פעמים וכו' ובלבד שיתחזקו בלימוד תורתנו הקדושה שהיא חיינו ואורך ימינו וברוך ה'ועלתה להם שנה לחיים טובים ולשלום 

דילג חתימת ברכה אמצעית בתפלת יום כיפור

כן. שהרי הרמב"ם בהלכות תפלה ס"ב ה"ז לא גרס כלל תוספת זו וא"כ אע"פ שנהגו להוסיף ודאי שאין זה מעכב

עריכת אזכרה בערב כיפור

בודאי מותר, ואין כל מקום להסתפק בזה 
רק אם עושים אותה בערב כיפור עצמו (ולא בלילה שפני) ישתדלו לא להאריך שעות רבות בדרשות ולימודים, כדי שיספיקו לשוב לביתם (במידה וגרים רחוק), להתארגן ולאכול ולשתות לקראת הצום. ולעשות כפרות, ולהשתטח על קברי צדיקים (לנוהגים כן) וכו' 

מאמרים

לימוד חובה שהוא זכות

כל האיסור ללמד חובה על עם ישראל, מבהיר בעל ה’אזנים לתורה’, הוא רק בשעה שהרב או המוכיח מדבר ומתפלל לפני הקב"ה.

שאלה • סיפור • תשובה | דרשה קצרה לשבת פרשת שמיני

פרשת שמיני מתאפיינת כידוע בהלכות טומאה וטהרה של

לקריאה

שאלה • סיפור • תשובה | דרשה קצרה לשבת פרשת ויקרא

פרשת השבוע וחומש ויקרא פותחים בפסוקים “ויקרא אל

לקריאה
הצג עוד פריטים
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן