כוונת הרב בן איש חי ברורה שהיא כפי שהבין מרן הגאון רבי עובדיה יוסף זצ"ל, שיתן לבניו הקטנים את השמש, ולכן קרא לו "נר נוסף" בלשון יחיד, ועל שאר נרות ההידור סיים בלשון רבים "נרות החיוב". וזהו גם הטעם שהוצרך לחפש טעם שיש בנר הנוסף "קצת מצוה", ואילו נרות ההידור חשובים כגוף המצוה ממש ואפשר אף לברך על הדלקתם (אם שכח ולא בירך קודם הדלקת הנר הראשון), כמו שכתב המשנה ברורה (סימן תרע"ו סק"ד).
ומה שהבאת ממרן בשלחן ערוך שקרא לנר ההידור "נר נוסף", שם מוכח מתוך גוף הענין שהכוונה לנר שמוסיפים והולכים בכל לילה. כיעו"ש. ואדרבא מרן עצמו בסימן תרע"ג סעיף א' קרא לשמש "נר נוסף". וכן היא המשמעות הפשוטה בדרך כלל, כל שאין הוכחה להיפך.