שאל את הרב
print
אא

מי שנמצא בבית מלון בחנוכה, ולא מרשים להדליק בחדרים, כיצד ינהג?
שמעתי שהרב אבוטבול שליט"א אמר, שהלובי לא נחשב כחצר, שהוא מיועד גם לאורחים שאינם מתגוררים בחדרים - שבאים לשבת שם ולשתות וכדומה.

הרב רזיאל כהן

ידליק בחדר האוכל. ואם הנהלת בית המלון מדליקה שם עבור כל האורחים, יוצא בזה ידי חובה, ואין צריך להשתתף בפרוטות, שכבר כלול זה במה שמשלם למלון על כל ההוצאות (פסקי משה – חנוכה הנדפס מחדש עמוד קע"ה, בשם מרן ראש הישיבה נר"ו).

שאלת המשך:

אם המלון אוסר להדליק בחדר אוכל...ורק בלובי מסכימים מה עושים?

הרב רזיאל כהן

לענ"ד גם אם נקבל את סברת הרב בוטבול נר"ו, מכל מקום בשעת הדחק אפשר להדליק בלובי של המלון בברכה שלא יהיה גרוע מבית הכנסת שמדליקים בו להוציא האורחים כמ"ש הב"י (סוס"י תרע"א) אע"פ שביה"כ מיועד גם לאנשים נוספים.

שאלת המשך: הדלקה נרות חנוכה בלובי של מלון

האם אפשר להדליק נרות חנוכה בברכה בלובי של המלון אחרי שכבר הדליקו שם נרות חנוכה?

הרב רזיאל כהן

אם לא כיוונת לצאת בהדלקת נרות החנוכה שהדליקו שם לפניך – זכותך (וחובתך) להדליק שם אחריהם בברכה. כל הבעיה להדליק בברכה במקום שכבר הדליקו שם נאמרה רק לענין נרות שבת. אבל בנרות חנוכה אין שום בעיה.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
סת 02

ההזדמנות האחרונה להיות חלק בלתי נפרד מההנצחה של מרן ראש הישיבה זצוק"ל

ימים
שעות
דקות
שניות
דילוג לתוכן