כאשר יש שינוי מהותי בביטוי לא נכון של האות כגון במילה "נשבע" מציינים בסידורים להדגיש את האות ע'. האם לא נכון יותר לכתוב יבטא נכון את האות ע' במקום ידגיש? לעיתים אנשים מבטאים את האות בצורה גסה וזה צורם באוזן.
גם לדעת המקובלים אין זה מוסכם ורבים הם הסוברים שיש להשמיע לאוזניו, ואמנם כ”כ הבא”ח בשם מהרח”ו, אך מצאו שהמהרח”ו עצמו במקום אחר כתב הפוך, ע’ בכ”ז בשו”ת יצחק ירנן (ח”א סי’ כ”א). ולכן היות ולפי הפשט צריך להזכיר, ולפי הקבלה ג”כ יש אומרים להשמיע לאזניו, כך ראוי לעשות. וכן מורה מרן שליט”א.
ובפרט שכאשר לא משמיעים א”א לבטא את האותיות היטב, כמו שהערתם לנכון. וכדבריכם כתב בספר עטרת צבי על הזוהר (פרשת ויקהל דף ר”ב ע”א).
מקור הדין שהזכרתם בסי’ קכ”ח סל”ג ועיינתי שם ולא מצאתי ראיה לפסול בנ”ד, כי האומר לאלפי”ן עייני”ן הרי הוא משנה את ההבנה של המלה (אף אם אין הבנה אחרת), אבל האומר יאיר זה בדיוק ההבנה של יאר.
א. זה טעות, ויכול לקרוא גם למדקדק גדול כר' אמיר שליט"א.
ב. עיינתי מעט בשפת אמת להרה"ג ר' בנציון הכהן זצ"ל שום הביא באות ו' שהתחיל שיבוש כזה בספרד כבר כ-300 שנה לפני גירוש ספרד. ע"ש עוד. ולגבי המבטא השונה בב' רפויה עיינתי ג"כ בספר הנ"ל ולא ראיתי שהביא מבטא כזה.
ג. המבטא לצערנו נשכח ונאבד בתוך הבלבול שאנחנו נמצאים בו. הגרוניות גם נשכחו אבל פחות מכיון שהביטוי שלהם יותר ברור. (ואגב הע' נשכחה יותר מהח').
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.