Menu
שאל את הרב
print
אא

בסימן קעט הביא מרן דעת רבינו יונה שאם אמר הב לן, רשאי להמשיך לאכול ללא ברכה, ובילקו"י פסק כמותו מטעם סב"ל, וכתב המשנ"ב בס"ק ו שה"ה אם גמר בדעתו שלא לאכול, ובבאו"ה ד"ה אם כתב שלאו דווקא בפת אלא בכל שאר מידי במזון הדין כן. ולכאורה יוצא מכל זה שאדם שברך על עוגה או פרי, וחשב בדעתו שלא יאכל עוד, ושוב נמלך, שהדין הוא שלא יברך?

הרב רזיאל כהן

דברי רבנו יונה אמורים רק לגבי אדם שיושב בסעודה, אבל באכילת עראי – כל שהחליט בדעתו שלא יאכל עוד, כשרוצה להמשיך לאכול צריך ברכה ראשונה מחדש (ע' ברכת ה' ח"ג פרק י"א סעיף ג').

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew