Menu
שאל את הרב
print
אא

שלום רב, א. שמעתי בשיעורים של הרב הרב אמיר דאדוואנד הי"ו (לדוגמא בשיעור של פרשת האזינו) שהוא הוגה בתחילת המילה את האות "ואו" כ-V לדוגמא האזינו השמים ואדברה (Va'adabera) האם זו טעות או כך צריך לקרוא. כלומר, האם ו' החיבור נהגית כ-V ולא כ-W. ב. אמר לי חכם לבנוני שהם היו הוגים את האות ו' כ-V ואת הב' הרפה באופן שונה. כלומר, עדיין קיים הבדל בין האותיות אבל לא כעדות המזרח. האם מוכרת ההגייה הזו? ג. למה לא נשמרה אצל הספרדים הירושלמים ההגייה של האותיות למעט האותיות הגרוניות? (בירושלים גם בבית הכנסת של הרב מרדכי אליהו זצ"ל - החזנים לא הגו ג' רפה, ד' רפה, ו', ט', צ', ת' רפה)

הרב חנוך הכהן

א. זה טעות, ויכול לקרוא גם למדקדק גדול כר' אמיר שליט"א.

ב. עיינתי מעט בשפת אמת להרה"ג ר' בנציון הכהן זצ"ל שום הביא באות ו' שהתחיל שיבוש כזה בספרד כבר כ-300 שנה לפני גירוש ספרד. ע"ש עוד. ולגבי המבטא השונה בב' רפויה עיינתי ג"כ בספר הנ"ל ולא ראיתי שהביא מבטא כזה.

ג. המבטא לצערנו נשכח ונאבד בתוך הבלבול שאנחנו נמצאים בו. הגרוניות גם נשכחו אבל פחות מכיון שהביטוי שלהם יותר ברור. (ואגב הע' נשכחה יותר מהח').

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן