פרשת נשא
לא הבנתי מה שכתבתם שאנו קוראים לציון מקום קודשים. מכל מקום זה נכון שבדרך כלל אומרים קדשים בקמץ רחב, וכאן הוא יוצא מהכלל.
בתורת הקבלה מייחסים חשיבות גדולה לניקוד, ולכל ספירה יש ניקוד מסוים בשם הויה. רציתי לשאול איך זה יתכן, הרי הניקוד שלפנינו היום הוא הניקוד הטברני שהומצא בסביבות המאה השמינית לספירה ואינו קדמון.
מה שכתבת שהניקוד הומצא בטבריה, כן דעת רבי אליהו בחור, וכבר השיב מרן החיד"א בספר שם הגדולים (מע' ספרים אות ט') שהניקוד הוא הלכה למשה מסיני ע"ש וע"ע בספר התשבי (מהדורת הרב מצליח עמ' רצ"ז) ובספר בית נאמן עה"ת בראשית כרך א' (סימן תרנ"ד)