שאל את הרב
הקושיא היא, שבעז"ה כשיתברר התכלת האמיתי בוודאות בביאת משיח בב"א, יש לכאורה מקורות סותרים. המקור ל-ה קשרים הוא מהזוהר פרשת פנחס ועוד מקומות בזוהר, ומתרגום יונתן, ומובא ברשי ותוספות כמנהג. וכך נהג האריזל ונפסק להלכה כיום בלבן. אולם יש מקורות סותרים בזוהר עצמו ששם לא מוזכר ה קשרים, וכן הגמרא גם לא מזכירה ה קשרים, וכן ברדב"ז הנ''ל מסביר דכשהתכלת קיים אין ה קשרים, ולמעשה הרבה ראשונים ס"ל הכי. א"כ שאלתי ביתר חידוד - דכשיש תכלת וודאי, היאך ניישב הסתירות? ושמא אפשר לדחוק בהאריז"ל ובזוהר שה' קיטרין נוהג רק בלבן. כהרדבז.
הרב אדיר כהן
כשיבא המשיח בקרוב בעה"ו ויאמר לנו מה התכלת הודאית, גם יאמר לנו כיצד לקשור
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור