כתיבת תפילין חינם החול המועד
מותר. כתב מרן בשולחן ערוך (סי’ תקמה ס”ג )כותב אדם תפילין ומזוזות לעצמו . וכתב הרב אליה רבא שהוא הדין אם כותב לאחר בחינם מותר.והביאוהו הכה”ח ס”ק כד והמשנב בשעה”צ אות יג
אם יש קלף מעובד בעפצים, ולא גורדה הליצה יותר מהרגיל או שכלל לא, הוא יהיה יותר מהודר לכו"ע?
וגם מצד בשר לא גרדו רק להסיר הבשר.
לס"ת זה יהיה יותר מהודר.
מאת: פלוני | תאריך: ו׳ באדר ב׳ ה׳תשע״ט – מרץ 13, 2019
שאלתי את הרב: "האם כשיש קלף מעובד בעפצים, ולא גורדה הליצה יותר מהרגיל או שכלל לא, האם הוא יהיה יותר מהודר לכו"ע?" והרב ענה: "וגם מצד בשר לא גרדו רק להסיר הבשר. לס"ת זה יהיה יותר מהודר." למה הרב התכוון? לגוויל? אני התכוונתי לקלף (בשביל תפילין). האם כשלוקחים קלף (מה שמוכרים בחנויות בתור קלף לא מגורד), ומעבדים בנוסף בעפצים, או (לחילופין) שלוקחים עור שלם לא מעובד, ומחלקים בין הקלף לדוכסוסטוס, ומעבדים את הקלף בעפצים- זה יותר מהודר לכו"ע?
יש שהדרו להשאיר קצת משכבת הליצה, שעל ידי כך יודעים בודאות שלא הסירו מצד בשר יותר מצד שיער.
ולענין עיבוד בסיד, כך המנהג, עפ"ד דברי הראשונים ומרן ז"ל, ויש שכתבו שעיבוד זה אף יותר ראוי מעפצים, אם כי לקושטא דמילתא אם מוסיפים עפצים על העיבוד הרגיל, הרי זה מהודר, כל שלא מתקלקל הקלף על ידי זה.