Menu
שאל את הרב
print
אא

לפי מה שהרב כתב נט בר נט זהו תבשיל סתמי שהתבשל יחד עם בשר ממש והדין עמו שמרן מתיר וכו׳ אך אשמח להבין ממעל״כ מהיכן הסבר זה? והא עניין תבשיל הובא במק״א נ״ל צה- צו , במחלוקת הרמ״א ומרן האם נחשב כחלק מהבשר וע״ז כתב הגרע״י בחילוק בין בשר כחוש לשמן וכו׳ אך נט בר נט היינו שהתבשל *בקדירה* שנתבשלו בה ב״י בשר אתה לא בו זמנית ולפי זה מובן כל המחלוקת האם אסרו לכתחילה או בדיעבד והש״ך על הב״י שאוסר מלכתחילה בב״י ואיזו חילוק יש באם התבשלו יחד

הרב לירן ישי

נ"ט בר נ"ט הכוונה תבשיל פרווה שנתבשל בסיר בשרי או חלבי ורוצה לאוכלו עם המין השני, שאז יש כאן נ"ט בר נ"ט והיינו הבשר נתן טעם בסיר [וזה טעם אחד] והסיר נתן טעם באוכל הפרווה [וזה טעם שני] וזהו נ"ט בר נ"ט, ורוצה לאוכלו עם חלב. דעת מרן שמותר ונחלקו האחרונים (הבא"ח והגר"ע ועוד) אם מותר לבשל הפרווה לכתחילה בסיר בשרי ע"מ לאוכלו עם חלב, שהבא"ח מחמיר והגר"ע מתיר והארכנו בס"ד בדבר בספר הוראה ברורה להוכיח שכעשרה ראשונים מחמירים בזה וכ"ד דעת הרבה אחרונים והנלע"ד כתבתי.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן