ברכת האורח בישיבה
דעת מרן ראש הישיבה שליט”א שכדאי לכל בחור ישיבה לומר בישיבה ברכת האורח
לפי מה שהרב כתב נט בר נט זהו תבשיל סתמי שהתבשל יחד עם בשר ממש והדין עמו שמרן מתיר וכו׳ אך אשמח להבין ממעל״כ מהיכן הסבר זה? והא עניין תבשיל הובא במק״א נ״ל צה- צו , במחלוקת הרמ״א ומרן האם נחשב כחלק מהבשר וע״ז כתב הגרע״י בחילוק בין בשר כחוש לשמן וכו׳ אך נט בר נט היינו שהתבשל *בקדירה* שנתבשלו בה ב״י בשר אתה לא בו זמנית ולפי זה מובן כל המחלוקת האם אסרו לכתחילה או בדיעבד והש״ך על הב״י שאוסר מלכתחילה בב״י ואיזו חילוק יש באם התבשלו יחד
נ"ט בר נ"ט הכוונה תבשיל פרווה שנתבשל בסיר בשרי או חלבי ורוצה לאוכלו עם המין השני, שאז יש כאן נ"ט בר נ"ט והיינו הבשר נתן טעם בסיר [וזה טעם אחד] והסיר נתן טעם באוכל הפרווה [וזה טעם שני] וזהו נ"ט בר נ"ט, ורוצה לאוכלו עם חלב. דעת מרן שמותר ונחלקו האחרונים (הבא"ח והגר"ע ועוד) אם מותר לבשל הפרווה לכתחילה בסיר בשרי ע"מ לאוכלו עם חלב, שהבא"ח מחמיר והגר"ע מתיר והארכנו בס"ד בדבר בספר הוראה ברורה להוכיח שכעשרה ראשונים מחמירים בזה וכ"ד דעת הרבה אחרונים והנלע"ד כתבתי.