איני רוצה להחמיר בגלל האופנה, אלא רק אם כדאי הלכתית, או כשאין הפרש גדול במחיר (מה שאין כן בנד"ד). איני איש מקצוע ואיני יודע מה הן 'שאר הקולות של הרבנות', ואיני יודע אם באמת אלו 'קולות של הרבנות' או חומרות מיותרות של המהדרין. לאור זאת, ובפרט בעקבות פער המחירים העצום שאלתי מה דעת מרן רה"י נר"ו בזה. האם כל אדם רשאי לקנות חלק ריאה ורק מי שרוצה לכלות את ממונו יקנה מהדרין (במקום מ"ש בגמ' שיקנה כלי זכוכית), או שמא רק מי שמצבו דחוק יכול לקנות חלק ריאה, או שמא רק מי שמצבו דחוק מאד? איך נהגו השוחטים בחו"ל בדור הקודם? כנהלי חלק ריאה, או כנהלי מהדרין של היום?
הרב רזיאל כהן
כדי להשיב על שאלה זו צריכים לבקש את נהלי הכשרות של הרבנות הראשית עבור חלק ריאה ולצאת ולבדוק "בשטח" אם הם מיושמים בפועל אבל אין איש מאיתנו שיש לו שבועים – שלושה לבדוק את זה (ומאידך משגיחי הבדצי"ם מתמידים לדבר כמה כשרות הרבנות אינה טובה, ועל הפאשלות שנעשות שם באופן שאי אפשר לדעת דברים ברורים ואמיתיים)
אם בעל נפש אתה עשה זאת בעצמך וזכות הרבים תהיה תלויה בך נשמח לעזור בצד ההלכתי