דבר ראשון המציאות אינה כך אלא ברובם נפרד הפקק מהטבעת ועוד שזה לא נוח להשתמש בפקק המחובר לטבעת וא"כ סו"ס חשיב תיקון כן יסיכם כל מודה על האמת שלא מחפש להגן על שיטה מסויימת אלא על האמת כנלע"ד. וכן עי' במנוחת אהבה [פכ"ד סעי' יא ובביאורים שם] שמבואר שהדיון הוא על הפקק ואף שהוא מתיר מ"מ אינו מצדד מצד הדברים שכתבתם כי המציאות אינה כן. (ועל גוף דבריו לענ"ד לא נהירים לי להקל ואין הפנאי מסכים עתה להשיב על דבריו ועוד חזון למועד)
הרב אריאל מימון
מה שהקשה כבודו בתחילה מדין מכה בפטיש אינו שייך לנ"ד כי מכה בפטיש פירושו שהמלאכה לא נגמרה עדיין ואתה מסיימה אך כשהיא גמורה כמו בנ"ד שהפקק עושה את פעולתו שרצה האומן המייצרו ואתה בא לחדש בו פעולה חדשה זה שייך לתיקון כלי, שבזה האריך מרן "בבית נאמן" לייישב שאינו תיקון (להגדרת מכה בפטיש ראה יבי"א ח"ה א"ח סימן ג') ומעתה לא קשיא מידי.