Menu
שאל את הרב
print
אא

יש לי סכך ישן (חברת קיינעס) , שחשבתי להחליפו בחדש , ולהשתמש בישן כמחצלת לישיבה וכו’ , כעת אני שוב רוצה להשתמש בו לסכך בסוכה , האם אני יכול להשתמש בו? (השאלה שלי היא מהדין “כל הכלים יורדים לידי טומאה במחשבה” וכו’).

הרב רזיאל כהן

נראה שאכן יש להחמיר בזה, ואע"פ שיש לדון להקל מלשון מרן בסימן (תרכ"ט ס"ו) שכתב אא"כ "עשאה" לשכיבה ולא כתב רבותא שחשב עליה לשכיבה נראה דלא נחית מרן התם להכי והעיקר להחמיר) 

שאלת המשך:

בס"ד לכאורה יש מקום לומר שכיוון שכבר השתמשתי בסכך הזה לשם סכך בפועל , לא יהיה אפשר לשנותו להיות כלי לישיבה רק ע"י מחשבה אלא יהיה צורך במעשה? כלומר האם מחשבה יכולה להוציא מידי מעשה? כמדומני שמחשבה לא מוציאה מידי מחשבה , אך האם בכוח מחשבה ללהוציא מידי מעשה?

הרב רזיאל כהן

הכלל שאין מחשבה מוציאה מידי מעשה נאמר רק לחומרא (עיין בסוגיא דסוכה דף י"ד ע"א) אבל במקרה שלך מפורש בדברי הרמב"ם (פ"ח מהלכות כלים ה"י) ורבנו עובדיה מברטנורא (פרק כ"ה דכלים משנה ט) שרק אם תעשה מעשה חדש בסכך להוציאו מידי טומאתו מותר.

שאלת המשך: עוד בעניין הנ"ל

מהו מעשה חדש בסכך , האם הנחה על הסוכה יכולה להחשב מעשה חדש בסכך? איזה מעשה צריך לעשות?

הרב רזיאל כהן

הנחה על הסכך אינה נחשבת מעשה, צריך לעשות מעשה בגופו של הסכך, לפרום מעט מהחיבור, או לרסק מעט את הקנים (באופן שלא יהיו נוחים לישיבה)

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן