
לאחה"מ נראה מהתשובה שהרב המשיב אינו בקיא בטיב תפלין לפי נוסח חב"ד, ואני רק מסביר את שאלת השואל. תפלין בנוסח חב"ד עשויים באופן שיש רווח ט' אותיות בסוף פרשת שמע וגם בתחילת והיה (לא בצירוף, אלא בכל אחת מהפרשיות יש רווח ט' אותיות). אולם מרן ז"ל פסק (סי' לב סע' לו) שאין מניחים חלק בסוף שמע ואם מניחים הוא פחות משיעור ט' אותיות. ביריעות שלמה ח"א (פרק טו הערות 15, 41) פסק להתירן, שדברי מרן אינם לעיכובא, והביא להקת אחרונים שכתבו כך, ולעומתו בספר מסורת צורת האותיות להרה"ג ר' מיכאל פרץ נר"ו (עמ' שב) פסק ע"פ החזו"א והאג"מ שדברי מרן לעיכובא הם, ואף אשכנזים אין להם לברך עליהם.
הרב אדיר כהן
אני מכיר תפילן של חב"ד, ולכן כתבתי בתשובה בהסתייגות אם אם אינם כדעת מרן אין לברך עליהם. ואין הכי נמי אם התפלין שלהם כשרים גם לדעת מרן (וכפי שראיתי עתה שהדבר שנוי במחלוקת (ולפו"ר נראה כהמתירים) יכולים לברך עליהם.