Menu
שאל את הרב
print
אא

שלום רב הייתי רוצה לדעת אם מותר לי להשתמש באמצעי מניעה? ואם כן איזה מותרים לפי ההלכה. אני ב"ה ילדתי לפני חודש בן, יש לנו עכשיו שלושה בנים ובת. אני בת 26. אני עדיין סטודנטית. מנסה לסיים תואר. גם עובדת. בעלי אברך וגם עובד. מבחינת הפרנסה זה קצת קשה. ומבחינה נפשית אני מאד מפחדת להיכנס להריון בזמן הקרוב. קצת קשה לי עם הילדים. אני מאד עייפה וגם בעלי רוצה עכשיו ללכת ללמוד בכולל בעיר אחרת ולחזור לבית רק בשבת. כי שם משלמים יותר טוב מאשר בכולל בעיר שלנו. .

הרב אליהו מאדאר

הנה בדרך כלל שאלות כאלו יש לשאול רב המכיר אתכם מקרוב והוא ת"ח ואפשר לסמוך עליו.
ומ"מ אענה על השאלות בכלליות כיון שכבר קיימת מצות פו"ר בין ובת ויותר ב"ה והידים עדיין קטנים הי"ו, ואת מפחדת מהריון נוסף אפשר להקל לקחת מניעה, ועדיף לקחת לחצי שנה ואח"כ אם יש צורך באמת להוסיף עד שנתיים מהלידה.
ואיזה אמצעים. יש סוגים רבים ובאופן כללי דברים הגורמים  שלא יכנס הזרע לחרם כמו קונדום אסור באיסור חמור.
אבל בשאר הדברים כמו כדורים טבעות מדבקות וכיוצ"ב רוב חכמי זמננו מתירים אותם אלא שרבים מהם שמשנים את ההורמנים בגוף ופעמים גורמים או דימומים או מצבי רוח או דברים אחרים ויש נמנעים מהם ולוקחים פתילות שמניחה אותם באו"מ קודם המצוה ובדברים אלו יש להתייעץ עם רופאת נשים ומה כדאי.
ומ"מ מה שכתבת שבהבעל רוצה לילך ללמוד במקום אחר ולחזור רק בשבת, צריך ליזהר מאד אם הדבר לא יגרום חלילה לדברים לא טובים איך תסדרי לבד עם הילדים, מה עם שלום בית, ובדורנו לא כל אדם ולא כל משפחה מסוגלים לדברים אלו רק יחידי סגולה ולכן צריך לעשות בחכמה וילך לחכם אמיתי שמכיר אתכם מקרוב ויבדוק העניין וייעץ לו עצה הוגנת לו וה'יהיה בעזרכם. 

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן