המילה “אמר” בגמרא
ראה בהקדמת מרן ראש הישיבה שליט”א לחומש איש מצליח שכתב לגבי פתח אליהו שאין לנקד בחטף פתח כמו בארמית, אלא הוא פתיחה בעברית למה שאומר אחר כך בארמית. ע”ש. והוא הדין לניקוד הגמרא.
ביחוה דעת ח"ה כללי מרן והשו"ע באות ב כתב שגם עתה יכולים ללכת אחר מרא דאתרא ומשמע מדבריו שם שאין לחוש לדעת החולקים ורציתי לשאול אם עשיתי לי לרב את מרן הרב עובדיה זצ"ל שאינו מדין מרא דאתרא כיום האם צריך אני לחוש לדעת החולקים על רבי ומה הדין באדם המקבל על עצמו את דעת הרמב"ם לדוגמה לנהוג ככל הילכותיו האם צריך לחוש לראשונים החולקים וכללי ספק דרבנן וכו'
הנוהג בכל ענייניו כדעת מרן הגר"ע זצ"ל, ודאי יש לו לסמוך עליו אפילו בספק ברכות, בכל מצב.
לגבי הרמב"ם- אי אפשר בזמננו לנהוג כמותו בכל.