Menu
שאל את הרב
print
אא

בס"ד מצד אחד אני לא נהנה מדרך הלימוד הנהוגה בישיבות כיום ואני נהנה ללמוד בצורה אחרת,אך אינני יכול להתוות לי דרך משלי ולהיות שונה מכולם.ולפיכך חשבתי על האפשרות לעבור ישיבה שמתמקדת יותר במה שאני אוהב,אך כיום אלו רק ישיבות ספרדיות,והבעיה היא שאני לא מתחבר כל כך למנטליות וסגנון ההתנהגות והדיבור של הבחורים בישיבות ספרדיות אלו כפי שעלה מהניסיון כשהייתי בחברתם מחמת שקיבלו חינוך שונה מרבותי-הם מה שגורם להבדלים,וכן אני יודע שאני לא אה-י-ה מקובל מבחינה חברתית בציבור החרדי כ"כ מכיוון שאראה מוזר ושונה, במיוחד בהיותי בנוסף בעל תשובה. והבעי-ה הכי גדולה שאם אעבור ישיבה ואתחרט על כך ראש הישיבה הנוכחי לא יקבל אותי. לסיכום: אני נמצא בישיבה אך לא לומד עם כל החבורה והדבר מקשה עליי את האפשרות להתגבש עם כולם בחומר ובנושאים הנלמדים. ומצד שני אני פוחד לנקוט את הצעד של לעבור ישיבה היות ואני חושש שלא אסתדר שם מבחינה חברתית. ויוצא שאני תקוע בין הפטיש לסדן ומנסה למצוא מזור ותרופה לבעי-ה. אשמח אם כבוד הרב יוכל לתקן אותי בעצה טובה ונכונה. תודה רבה.

הרב מיכאל סגרון

אני למדתי בישיבה אשכנזית ועברתי לישיבת כסא רחמים לפני הרבה שנים, ומבין מה אתה חש. למדתי לראות את הטוב והיפה בבחורים החדשים ובסיכום נהנתי מאוד, אם אינך יכול נסה להתחבר לצורת הלימוד בישיבה שלך, אבל אין לשבת בישיבה ולחלום על מקום אחר כי אז תצא קרח מכאן ומכאן

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן