שאל את הרב
print
אא

ראיתי שמרן רה"י כתב שיש לשים את כל הפתיתים של החמץ בבדיקת חמץ במקום אחד. והרי כתב רבינו הגרי"ח בספרו בן איש חי (ש"א פרשת צו אות ו) ויש נוהגים לתת עשרה פתיתי חמץ בזוויות הבית קודם הבדיקה כדי שימצאם הבודק ויבערם עכ"ל. ומבואר ממ"ש "בזוויות" (לשון רבים) שכוונתו שיפזרם בכמה מקומות, וזה אינו מ"ש מרן רה"י?

מרן ראש הישיבה

נכון, אבל עדיף לרכזם במקום אחד כי לפעמים שוכחים או שהתינוקות מטלטלים אותם ממקום למקום, ואז אדם בטוח שיש לו חמץ בבית. וכך נהגנו מאז ומתמיד.

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
סת 02

ההזדמנות האחרונה להיות חלק בלתי נפרד מההנצחה של מרן ראש הישיבה זצוק"ל

ימים
שעות
דקות
שניות
דילוג לתוכן