יום הולדת באדר א’ / ב’
באדר א’, ומכל מקום מכיון שהשנה זה כבר עבר אפשר לעשות באדר ב’.
כתוב באותיות דרבי עקיבא (על האות ה) שהיא שמו של הקב"ה שבו נברא העולם, שלא נברא אלא בדבר שאין בו ממש, וכן האות ה' נשתנה מכל האותיות שאין בו ממש מפני שכל האותיות כשאדם מוציאן מפיו הוא מרגיש בהם בשפתיו ובלשונו ומוציא טיפת רוק מפיו אבל ה' כשאדם מוציאו מפיו אינו מרגיש בו אלא בשפתיו אלא בלשונו . עכת"ד. ואני תמה, לכאורה התכונה המתוארת משותפת לכל האותיות הגרוניות ולא רק לאות ה', שאינן דורשות סיוע מהלשון ולכן אינן מוציאות טיפת רוק?
מחי"ת ועי"ן אפשר ליישב דוחק, אבל מאל"ף באמת קשה. ואולי כוונת המדרש לאות הא' במלואה.