Menu
שאל את הרב
print
אא

לא זכיתי להבין למה לא יתפלל לכיוון הנכון באלכסון [כגון דרום מזרח] ואפילו שכולם מתפללים בטעות למזרח, שהרי בבאר היטב הביא בזה מחלוקת, ואע"פ שהמשנ"ב פסק שיתפלל כמו כולם, הוא דיבר רק כשכולם מתפללים לדרום והוא רוצה לפנות למזרח [90 מעלות] אך אם הכיוון הנכון להתפלל הוא באלכסון [כגון דרום מזרח] נראה פשוט שאם גופו עומד באלכסון לצד המדוייק, ופניו מוטות מעט לצד שכולם מתפללים, שהמשנ"ב יודה, שאין חשש מראית העין שכיון שגופו פונה "קצת" לצד דרום, [45 מעלות] ומסובב פניו למזרח, נראה שרוצה הוא להחכים, וסובר כמו השיטה המובאת ברמ"א בסעיף ב שצריך לצודד גופו לדרום [לכיוון המדוייק], ופניו לכיוון מזרח. וא"כ למה כתב כת"ר שדברי השואל נכונים להלכה?

הרב יעקב כהן

עיין משנה ברורה שם (ס"ק י"ב) שכתב על דברי הרמ"א שרש"י פירש איפכא שיעמוד למזרח ויצדד פניו לדרום או לצפון ושכן הוא נכון כדי שלא יהא חלוק בעמידתו מן הציבור עיין שם מיהו שוב שמעתי בשם מרן ראש הישיבה שליט"א שעמידה בלכסון אין זה נחשב כחלוק מן הציבור לגמרי והמשנה ברורה איירי במוסבב עצמו לגמרי וכ"מ מהמשנה ברורה שם (ס"ק י"א) בשם הל"ח עיין שם

לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור
לשאלה הבאה >
< לשאלה הקודמת
שים לב! השימוש באינטרנט מסוכן לרוחניות שלך ושל משפחתך, אם בכל זאת אתה חייב להשתמש בו, יש להתחבר רק דרך ספק אינטרנט כשר וברמת השמירה הגבוהה. והשם יעזור שלא ניכשל.
0
×
ArabicEnglishFrenchHebrew
דילוג לתוכן