
שאל את הרב
הפוסקים (רמב"ם, שו"ע) הביאו *רק* שלא ירפה החזק ולא יחזק הרפה, לא יניח הנע ולא יניד הנח, ושצריך ליתן רווח בין הדבקים. מדוע לא הביאו גם שלא יעשה מלעיל מלרע ומלרע מלעיל שנמצאים כמה וכמה פעמים בק"ש כמו ואהבת, ואספת, ואכלת וכו' שמשנים משמעות?
הרב ליאור כהן
ונראה שכתבו רק דברים התלוים בכללים או דברים שקשים מעט על הלשון. אבל מלעיל ומלרע ניכר בקלות במקום הטעם ואין בו קושי כלל. אלא שבדורנו שכ"כ התנתקו לצערנו מלשון הקודש נעשה זה דבר שראוי להזהיר בו.
לא הבנת את תשובת הרב? שאל שאלת בירור